پیام‏‏رسان‏های موبایلی به نفع اپراتورها مسدود نمی‏ شوند

معاون بررسی‏های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: تاکنون هیچ اپلیکیشن پیام‏رسانی به خاطر جبران ضرر و زیان درآمدی اپراتورهای موبایل مسدود نشده و از این پس هم نخواهد شد؛ اپراتورها باید به سمت تطبیق و درآمدزایی از محل دیتا پیش روند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک صادق عباسی شاهکوه درباره تاثیر رواج گوشی‏های هوشمند بر درآمدهای پایه اپراتورهای موبایل گفت: آمار رشد گوشی‏های هوشمند از سال گذشته نشان می‏دهد که تعداد این گوشی‌ها به بالای 20 میلیون دستگاه رسیده و به عبارتی 25 تا 30 درصد مشترکان کل شبکه موبایل کشور هوشمند هستند. وی عنوان کرد: البته این در حالی است که برخی مشترکان دارای دو یا بیش از دو سیم‌کارت در گوشی خود هستند که در این صورت شاید آمار گوشی‏های هوشمند برحسب تک سیم‌کارت بیش از این شود. معاون بررسی‏های فنی و صدور پروانه رگولاتوری با بیان اینکه بخش عمده زندگی مردم به سمت ارتباطات همراه می‏رود، اعلام کرد: تمام خدمات الکترونیکی به تدریج وارد حوزه موبایلی می‏شود.

وی گفت: در حال حاضر نرم‏افزارهای پیام‏رسان متعددی در اپ‏استورها برای دانلود و استفاده وجود دارد و مشترکان موبایل نیز از آنها استفاده می‏کنند که قطعا موجب کاهش درآمدهای اپراتورها از محل پیامک می‏شود و اگر این پیام‏رسان‏ها قابلیت برقراری تماس هم داشته باشند در حوزه درآمدهای مکالماتی نیز تاثیرگذار خواهد بود. او ادامه داد: اما از طرفی با رواج برنامه‏های کاربردی موبایل، مصرف دیتا بالا رفته و از این حیث ممکن است که در ابتدای کار اپراتورها با ضرر و زیان مواجه شوند اما در بلندمدت که کسب‏وکار آنها به سمت دیتا می‏رود، وضعیت‏شان درست می‏شود./تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =