گزارش گارتنر درباره بازار همچنان داغ ابزارهای دیجیتال شخصی

تا پایان سال جاری میلادی 82 درصد از گوشی‌های موبایل جهان، هوشمند خواهند بود. جدیدترین بررسی‌های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر در این مورد نشان می‌دهد که صادرات جهانی ترکیبی از مجموع این دستگاه‌های دیجیتال در سال 2016 به 4/ 2 میلیارد دستگاه خواهد رسید که این میزان در مقایسه با سال 2015 رشد سالانه 9/ 1 درصدی خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دستگاه‌های دیجیتال شامل کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های موبایل و ابزارهای دیجیتال شخصی و قابل حمل، بازار رو به رشد و پررونقی در سال‌های اخیر داشته‌اند. حالا گویا انتظار می‌رود این روند رشد همچنان در سال جدید میلادی هم ادامه داشته باشد. جدیدترین بررسی‌های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر در این مورد نشان می‌دهد که صادرات جهانی ترکیبی از مجموع این دستگاه‌های دیجیتال در سال 2016 به 4/ 2 میلیارد دستگاه خواهد رسید که این میزان در مقایسه با سال 2015 رشد سالانه 9/ 1 درصدی خواهد داشت. بر اساس این بررسی‌ها، میزان هزینه‌ای که مصرف‌کنندگان برای خرید این دستگاه‌های دیجیتال به دلار صرف می‌کنند برای اولین‌بار در سال 2016 کاهش سالانه 5/ 0 درصدی را تجربه خواهد کرد.

بازار جهانی انواع دستگاه‌های دیجیتال در سال 2016 همچنان تحت‌تاثیر شرایط اقتصادی کشورهای مختلف خواهد بود. «رانجیت آتوال» یکی از کارشناسان موسسه گارتنر در این مورد می‌گوید: «واضح است که شرکت‌های تولیدکننده و فروشنده دیگر نمی‌توانند محصولاتشان را با هدف بازارهای پیشرفته و در حال توسعه روانه بازار کنند. در واقع این بازار تحت‌تاثیر عوامل اقتصادی مختلفی شامل: چالش‌های اقتصادی در بازارهای بزرگ و پیشرفته، ثبات اقتصادی در بازارهای پیشرفته و هر دو این موارد برای بازار کشورهای در حال توسعه، قرار دارد. روسیه و برزیل به دسته بازارهای در حال توسعه و روبه‌رو با چالش‌های اقتصادی سقوط کرده‌اند، در حالی که هند وضعیت اقتصادی ثابتی داشته و ژاپن به دسته بازارهای بزرگ و پیشرفته مواجه با چالش‌های اقتصادی تعلق دارد.»

کسب‌وکارها زودتر به ویندوز 10 رومی‌آورند
پیش‌بینی می‌شود صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی در سال 2016 به 287 میلیون دستگاه برسد که این میزان نسبت به یک سال قبل از آن کاهش یک درصدی خواهد داشت، اما انتظار می‌رود تا سال 2017 رشد سالانه 4 درصدی را برای خودش به ثبت برساند. آتوال معتقد است: «ابزارهای اولتراموبایل‌ها مانند لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز 8 و مک‌بوک‌ایر اپل بازار کامپیوترهای شخصی را به پیش می‌برند و حرکت به سوی ویندوز 10 و کامپیوترهای شخصی مبتنی بر معماری Skylake اینتل در این روند تاثیر بسزایی دارد. ما انتظار داریم که کسب‌وکارها و بنگاه‌های تجاری ویندوز 10 را زودتر از به‌روزرسانی‌های قبلی بپذیرند و به‌کار بگیرند.»تحقیقات گارتنر در این مورد و از سه هزار کسب‌وکار و بنگاه تجاری که در فصل چهارم سال 2015 انجام شده است، نشان می‌دهد که حدود 80 درصد از کسب‌وکارها فرآیند آزمایش و ارزیابی ویندوز 10 را در دوازده ماه آینده و 60 درصد از آنها این کار را در 9 ماه آینده انجام خواهند داد. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که تا پایان سال 2017 بسیاری از کسب‌وکارها و بنگاه‌های تجاری یعنی حدود 40 درصد از آنها از ابزارهای مبتنی بر ویندوز 10 استفاده خواهند کرد که اغلب این دستگاه‌ها از نوع هیبریدی با صفحه نمایش لمسی خواهند بود.

حمله موبایل‌های هوشمند به بازار موبایل
صادرات جهانی گوشی‌های موبایل با رشد سالانه 6/ 2 درصدی در سال 2016 افزایش خواهد یافت. بررسی‌های گارتنر نشان می‌دهد که میزان هزینه‌ای که کاربران برای خرید گوشی‌های موبایل می‌کنند در سال جاری میلادی رشد سالانه 2/ 1 درصدی خواهد  داشت. در این میان بازار موبایل‌های هوشمند همچنان رو به رشد است.بر اساس پیش‌بینی گارتنر انتظار می‌رود تا پایان سال 2016 موبایل‌های هوشمند سهم 82 درصدی از کل بازار جهانی موبایل را در اختیار بگیرند که این میزان نسبت به سال 2015 رشد 12 درصدی خواهد داشت. با این اوصاف است که کاربران به سرعت به سمت جایگزین کردن گوشی‌های موبایل معمولی خود با انواع هوشمند پیش خواهند رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  ⁄  17  =