نصب نرم افزار تا دو روز طول می کشد

پنج بانک به سوئیفت متصل شدند

مدیرکل فناوری بانک مرکزی از اتصال 5 بانک جدید به سوئیفت خبر داد و گفت: نصب نرم‌افزار اتصال به سوئیفت یک تا دو روز زمان می‌برد ولی در این هفته به‌طور کامل فرایند اتصال تکمیل می‌شود. بانک‌هایی که در لیست تحریم بودند با شروع برجام از لیست خارج شدند به طوری که بانکهای بزرگ از جمله بانک‌های بانک ملی، بانک تجارت، بانک ملت، بانک صنعت و معدن، پست بانک، بانک سپه، توسعه صادرات و بانک رفاه کارگران و بانک مرکزی به سوئیفت متصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیرکل فناوری بانک مرکزی از اتصال 5 بانک جدید به سوئیفت خبر داد و گفت: نصب نرم‌افزار اتصال به سوئیفت یک تا دو روز زمان می‌برد ولی در این هفته به‌طور کامل فرایند اتصال تکمیل می‌شود.

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری بانک مرکزی گفت: بانک‌هایی که در لیست تحریم بودند با شروع برجام از لیست خارج شدند به طوری که بانکهای بزرگ از جمله  بانک‌های بانک ملی، بانک تجارت، بانک ملت، بانک صنعت و معدن، پست بانک، بانک سپه، توسعه صادرات و بانک رفاه کارگران و بانک مرکزی به سوئیفت متصل می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: این بانکها بخاطر تحریم نزدیک 4 سال ارتباط سوئیفت آنها قطع شده بود.
 
حکیمی افزود: در سالهای آتی برای اینکه بانکها به سوئیفت متصل شوند بایستی فرایند دو سه ماه را طی کنند و این 9 بانک را سوئیفت پذیرفت که به صورت دسته‌جمعی و خارج از عرف زمان بازگشایی کند.همچنین عملیات بین بانکی قبل از سوئیفت انجام می‌شد بنابراین سوئیفت هزینه نقل و انتقال پول را تسهیل می‌کند.
 
وی یادآور شد: قبلا 14 بانک به سوئیفت متصل بودند که این بانکها مشمول تحریم نبودند هم‌اکنون سه بانک به سوئیفت  مصل شده و 5 بانک جدید دیگر نیز در صف انتظار هستند همچنین سه بانک دیگر همچنان در لیست تحریم‌ها باقی مانده است.
 
مدیرکل فناوری بانک مرکزی خاطرنشان کرد: نصب نرم‌افزار اتصال به سوئیفت یک تا دو روز زمان می‌برد ولی در این هفته به‌طور کامل فرایند اتصال به این سامانه برای این بانک‌ها حل خواهد شد و این بانک‌ها می‌توانند برای مخابره پیام‌های مالی از این سامانه استفاده کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −    =  17