لبخند بازار به گروه خودرو و بانک

امروز دوشنبه 26 بهمن ماه در سایه صف‌های خرید برخی نمادهای گروه خودرو و بانک، بازار مثبتی رقم خورد و شاخص کل در پایان معاملات به رقم 77 هزار و 426 واحد افزایش یافت.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – حدیث موسوی – معاملات بورس اوراق و بهادار تهران با رشد 668 واحدی (0.94 درصد) شاخص کل در میانه هفته معاملاتی به پایان رسید.
امروز دوشنبه 26 بهمن ماه در سایه صف‌های خرید برخی نمادهای گروه خودرو و بانک، بازار مثبتی رقم خورد و شاخص کل در پایان معاملات به رقم 77 هزار و 426 واحد افزایش یافت.

حمایت روز گذشته حقوقی‌ها در خرید نمادهای بانکی، واکنش مثبت بازار را در معاملات امروز به همراه داشت و ادامه و تشکیل صف‌های خرید در نمادهای شاخص‌سازی مانند سایپا، ایران خودرو، بانک صادرات و سرمایه‌گذاری سایپا معاملات مثبتی را در کلیت بازار رقم زد.

به این ترتیب گروه خودرو و بانک به مدد حجم و ارزش قابل ملاحظه معاملات، برترین گروه‌های بازار نام گرفته و شاخص آنها به ترتیب 4.21 و 3.25 درصد در پایان معاملات رشد کرد.

“خودرو” امروز دومین نمادی بود که بیشترین حجم معاملات را پس از “وبصادر” تجربه کرد. این نماد البته بالاترین ارزش معاملات روز جاری را نیز در بورس تهران به خود اختصاص داد.

مدیرعامل ایران خودرو امروز از امضاء قرارداد با بنز و یک شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: براساس قرارداد جدید سهم بازار پژو بیشتر از ۱۵ درصد نخواهد بود. به گفته یکه‌زارع، پژو شریک قدیمی ایران خودرو بوده و قبلا حدود ۷۰ درصد بازار را داشت اما براساس قرارداد جدید سهم بازار آن بیشتر از ۱۵ درصد نخواهد بود. به این ترتیب امروز شاهد تشکیل صف خرید بیش از 30 میلیون سهمی و رشد قیمتی این نماد بودیم.

در نماد “خساپا” نیز که سهام پراقبال این روزهای بازار نامیده می‌شود، صف خرید میلیونی ادامه یافت تا سهامداران این نماد بیش از گذشته در صدد نگهداری این سهام برای کسب بازدهی بیشتر در روزهای آینده برآیند.

امروز گروه حمل و نقل نیز با رشد قیمتی نمادهای خود و افزایش شاخص به میزان 4.43 درصد همراه شد. شنیده‌ها امروز حکایت از افزایش سرمایه بالای 200 درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی از محل تجدید ارزیابی داشت.در نماد “حکشتی” امروز 41 میلیون سهم مورد مبادله قرار گرفت و این نماد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل تا سطح 102 واحد گذاشت.

پس از حکشتی، نماد شرکت‌های بانک صادرات، بانک ملت، فولاد مبارکه و ایران خودرو بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در سمت مقابل نماد صنايع پتروشيمي خليج فارس و پالايش نفت اصفهان نیز تا سطح 142واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در جریان معاملات امروز بورس تهران نماد معاملاتي شركت سرمايه گذاري گروه صنعتي رنا به دليل ابهام در ارائه اطلاعات، نماد معاملاتي شركت بيمه ما جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره، شركت پاكسان جهت برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه به منظور تصويب صورت‌هاي مالي و شركت فولاد خوزستان جهت برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده به منظور تصميم‌گيري در خصوص افزايش سرمايه متوقف شدند.

در عین حال نماد معاملاتي شركت بانك پارسيان باتوجه به لغو آگهي دعوت به مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده، نماد معاملاتي شركت‌هاي كاشي پارس، سيمان كرمان و بيمه ملت با توجه به اعلام پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1395/12/30، كارخانجات كاشي و سراميك حافظ، كارخانجات توليدي شهيد قندي، دارويي و بهداشتي لقمان و پالايش نفت اصفهان با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1394/12/29، نماد شرکت گلتاش، سرمايه گذاري توسعه ملي و سيمان هرمزگان نیز پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي، بازگشایی شدند.

در جریان معاملات روز جاری بیش از 2 میلیون اوراق بهادار در بورس تهران مورد مبادله قرار گرفت و ارزش آن به رقم 485 میلیارد تومان رسید.

فرابورس ایران نیز پس از چند روز روند ریزشی با رشد 11.2 واحد شاخص کل روبه‌رو شد تا به این ترتیب آیفکس در ارتفاع 810 واحد بایستد.نماد ذوب آهن امروز کماکان پربازدیدترین نماد فرابورس لقب گرفت و دومین نمادی بود که پس از “میدکو” بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشت. در پایان معاملات نماد “ذوب” شاهد صف خرید 23 میلیون سهمی بود.

در فرابورس ایران نیز امروز 457 میلیون اوراق بهادار به ارزش 182 میلیارد تومان دست به دست شد.
اقتصاد نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  64