پیاز ۴۵۰۰ تومانی در زنجان اشک مردم را درآورد

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار‌فروشان زنجان با اشاره به افزایش قیمت پیاز طی روزهای گذشته گفت: گرانی تا برداشت محصول جنوب ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
مرتضی هاشمی امروز در زنجان اظهار کرد: طی روزهای گذشته به علت پایان یافتن پیاز انبارها که از محصول پیاز خود زنجان نیز بود، قیمت این محصول افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قیمت گرفته هم‌اکنون پیاز در برخی از میادین تا 4 هزار تومان و 4 هزار و 500 تومان نیز به فروش می‌رسد، بیان کرد: تا روز 13 فروردین سال آینده همین روند ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بارفروشان زنجان با بیان اینکه در سال 85 و 86 نیز اتفاق مشابه امسال در زنجان رخ داد، اضافه کرد: در این سال نیز به علت کمبود پیاز قیمت این محصول افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش قیمت گوجه‌فرنگی نیز خبر داد و گفت: قبلا قیمت این محصول یک‌هزار تومان بود که به یک‌هزار و 700 تومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بارفروشان زنجان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه خرید میوه شب عید افزود: فروش میوه شب عید از 20 اسفند ماه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به وجود 400 واحد میوه‌فروشی دارای پروانه در زنجان اضافه کرد: همچنین 800 واحد بدون پروانه نیز در زنجان فعالیت دارند که در قالب وانت و نیسان اقدام به فروش می‌کنند.

هاشمی با اشاره به پیگیری اتحادیه در زمینه جمع‌آوری واحدهای فروش میوه در قالب وانت و نیسان گفت: همین امر موجب اعتراض واحدهای پروانه‌دار شده است اما با وجود اعتراض‌های صورت گرفته هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده، اما احتمال می‌رود، میادین میوه و تره‌بار در گلشهر ایجاد شود.

به گزارش فارس، طی روزهای گذشته قیمت پیاز در استان زنجان افزایش چشمگیری داشته و در برخی از میادین به 4 هزار و 500 تومان نیز رسیده است.
منبع : فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1