انتقال پایتخت و رفع آلودگی هوای تهران

دبیر علمی همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران گفت: صددرصد با انتقال پایتخت از تهران مخالفیم.

کراپ‌شده - پاپلی یزدی
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
به نقل ازمحمدحسین پاپلی یزدی با اشاره به سومین همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران گفت: در همایش سوم ۲۱۰ مقاله به ما رسیده که ۶۳ مقاله به این دلیل که ارتباط مستقیم با این موضوع نداشته، کنار گذاشته شده و در حال حاضر ۱۴۷ مقاله تایید شده است که ۲۴ مقاله توسط اساتید خارجی نوشته شده‌اند.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: ۷ نفر از نویسندگان مقاله از کشور فرانسه هستند که ما پنلی اختصاصی برای آنها طراحی کردیم، ۶ نفر نیز آلمانی هستند که برای آنها نیز پنل تخصصی دیده شده است.

وی با اشاره به همایش اول در سال ۹۲ خاطرنشان کرد: چند سال قبل بحث انتقال پایتخت به صورت جدی مطرح شده بود و ما با برگزاری این همایش و بررسی علمی این انتقال، نشان دادیم که این امر هیچ کمکی به کشور نخواهد کرد بلکه مشکلات را بیشتر می‌سازد. دستاورد آن همایش هم این بود که دولت دریافت انتقال پایتخت از تهران به هیچ وجه به صلاح نیست.

دبیر علمی همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران با تاکید بر این مطلب که ما به طور حتم با انتقال پایتخت مخالفیم، تصریح کرد: این نظر من، نظری شخصی نیست بلکه حاصل فرآیند مطالعات گسترده اساتید داخلی و خارجی است.

پاپلی یزدی با بیان این نکته که در ۲۰ سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ طرح تحقیقاتی بزرگ درباره تهران صورت گرفته است، اظهار کرد: یک‌سوم از این طرح‌ها اجرایی شده که متاسفانه بسیاری از آنها که با سرمایه عظیم دولت صورت گرفته به صورت بخشی یعنی مربوط به سازمان یا وزارتخانه مشخصی است که دسترسی آن برای دیگران بسیار دشوار است.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: به همین دلیل ما طرحی دادیم که در استانداری نیز تصویب شد، مبنی بر اینکه دبیرخانه مطالعات تهران ایجاد شود تا همه طرح‌ها و مطالعات درباره تهران در این دبیرخانه جمع‌آوری شود.

وی تاکید کرد: این دبیرخانه هم‌افزایی ایجاد می‌کند تا این سرمایه‌ها مورد استفاده دیگران هم قرار گیرد.

پاپلی یزدی با اشاره به وضعیت جمعیتی تهران گفت: تهران ۳ برابر لبنان جمعیت دارد و جمعیت آن از ۶۵ کشور مستقل بیشتر است، اما متاسفانه ساختار مناسبی در حد یک کشور ندارد.

دبیر علمی همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران با اشاره به کارمندان دولتی تهران نیز افزود: ما بیش از ۶۶۸ هزار کارمند دولتی داریم. کل شاغلان تهران ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر است، یعنی یک چهارم کارمندان تهران، دولتی هستند.

پاپلی یزدی تاکید کرد: همین مسئله یک بروکراسی اداری ایجاد می‌کند و یک‌سوم آلودگی تهران به دلیل همین بروکراسی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  12