پاتک یک موسسه مالی به کاهش نرخ سود!

پرداخت ۱۷ و نیم درصد سود به حساب های کوتاه مدت!

روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر در مشهد در اقدامی عجیب اعلام کرد به سپرده های کوتاه مدت 17 و نیم درصد سود پرداخت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر در مشهد در اقدامی عجیب اعلام کرد به سپرده های کوتاه مدت 17 و نیم درصد سود پرداخت می کنیم.

بانک مرکزی از ابتدای اسفند ماه سال جاری نرخ های سود سپرده های یکساله و کوتاه مدت را کاهش داده است.

نهاد ناظر بر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری اعلام کرده بانک ها و موسسات مجازند حداکثر 18 درصد به سپرده های یکساله پرداخت کنند و به سپرده های کوتاه مدت زیر سه ماه حداکثر 10 درصد پرداخت سود داشته باشند.

در این میان موسسات مالی و اعتباری بیش از بانک ها زیر ذره بین بانک مرکزی قرار دارند چون اساسا همه آنها خواهان تبدیل شدن به بانک هستند.

بر همین اساس پذیرش و اجرای صحیح قوانین مصوب بانک مرکزی تاثیر زیادی در اعطلای مجوز بانک شدن آنها دارد.

حال روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر در اقدامی جالب توجه اعلام کرده است که این بانک به سپرده های کوتاه مدت طرح ارکیده خود 17 و نیم درصد سود پرداخت می کند!

البته کارمند این موسسه در یکی از شعب اعلام کرده بود همچنان به این سپرده های سود 19 و نیم درصد پرداخت می شود اما مسئول روابط عمومی این موسسه در مشهد برای موجه جلوه دادن این موسسه اعلام کرد که نرخ سود را دو درصد کاهش داده اند.

اما به نظر می رسد این مسئول روابط عمومی بخشنامه بانک مرکزی در باره نرخ سود را بطور دقیق و کامل مطالعه نکرده است.

در بخشنامه بانک مرکزی صراحتا ذکر شده که موسسات و بانک ها باید به حساب های کوتاه مدتی که پیش از این نرخ های بالایی را پرداخت می کردند کاهش داده و 10 درصد سود پرداخت کنند.

به عبارت دیگر روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر در مشهد عذر بدتر از گناهی را برای اقدام موسسه مطبوع خود ذکر کرده، بنابراین این موسسه طبق گفته مسئول روابط عمومی خود قوانین مصوب بانک مرکزی را نقض کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −  27  =