ادامه رکود اقتصادی تاجیکستان در سال جاري

بانک توسعه آسیایی اعلام كرد:

مسئول دفتر بانک توسعه آسیایی گفت: رکود فعلی در اقتصاد تاجیکستان امسال نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «سی سی یو» مسئول دفتر بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان امروز در یک نشست خبری در شهر دوشنبه با تکیه به تحلیل های اخیر این نهاد مالی بین المللی گفت: رکود اقتصادی در تاجیکستان امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنا به پیش بینی این بانک، رشد اقتصادی در تاجیکستان در سال جاری به سطح 3.8 درصد کاهش پیدا می‌کند. در حالی که در سال 2015 اقتصاد تاجیکستان از رشد 6 درصدی و در سال 2014 از رشد 6.7 درصدی برخوردار بود.

سی سی یو افزود: رکود اقتصادی در روسیه که از مهم ترین شرکای اقتصادی تاجیکستان محسوب می شود، در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و از این رو نباید به پول های انتقالی مهاجران کاری تاجیک از این کشور امید بست.

با توجه به گفته این مسئول بانک توسعه آسیایی، دولت تاجیکستان برای دست یافتن به رشد استوار، باید از مدل جدید رشد اقتصادی استفاده کند و به صنعت و صادرات خود تکیه کند.

وی گفت: اقتصاد تاجیکستان توسط پول های انتقالی مهاجران کاری این کشور در چرخش است که این موضوع در زمانهای مختلف برای این کشور مشکلاتی را در بر دارد.

تاجیکستان در سال 1998 به عضویت بانک توسعه آسیایی پیوست. تا امروز این بانک به تاجیکستان 1.4 میلیارد دلار کمک بلاعوض ارائه کرده است.

بهبود بخشیدن روابط حمل و نقلی، انرژی و رشد بخش خصوصی از جمله کمک های این بانک به تاجیکستان محسوب می شود.اوستا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  72  =  82