عدم آمادگی بسیاری از شرکت‌های آمریکایی در برابر حملات سایبری

علیرغم قربانی شدن 38 درصد از سازمان های آمریکا؛

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که باوجود رخنه و نشتهای اطلاعاتی که تهدیدی جدی علیه امنیت شرکت‌ها محسوب می‌شود، شرکت‌های آمریکایی هنوز برای مقابله با حملات سایبری آمادگی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک-
طبق این گزارش که توسط شرکت مشاورهای پیدبلیو سی (PWC) انجام گرفته، نزدیک به نیمی از شرکت‌های آمریکایی طرح و برنامه فعال و موثری برای مقابله با رخدادهای سایبری ندارند، این در حالی است که 17درصد این شرکت‌ها کلا فاقد هرگونه برنامه و طرحی برای مواجهه با حملات سایبری هستند.

از میان گروه دوم، از هر سه شرکت، یک شرکت معتقد است که اساسا به چنین برنامه ای نیاز ندارند. علاوه بر این، هیات‌مدیره اکثر شرکت‌های آمریکایی نسبت به این قضیه بی توجه اند.

در سطح جهان، 27درصد هیات های مدیره بیشتر از یک‌بار در سال درخواست دریافت اطلاعات و گزارش درباره آمادگی در برابر حملات سایبری می‌کنند که این میزان در ایالات متحده 40درصد است.

این در حالی است که جرایم سایبری از نظر ایجاد نگرانی برای شرکت‌های آمریکایی در میان جرایم اقتصادی ایالات متحده با اختلافی اندکی نسبت به سوءاستفاده از دارایی ها در رتبه دوم قرار دارد.

علاوه بر این، از نظر 88درصد مدیرعاملانی که در این بررسی شرکت کردند، تهدیدهای سایبری اصلیترین تهدید علیه رشد و توسعه در سال‌های پیش رو محسوب می‌شود.

با این حال، کمتر از نیمی از شرکت‌های موردبررسی کارکنان خود را برای مقابله با بحران‌های سایبری به طور کامل آموزش داده اند و وقتی هم اقدام به آموزش کارکنان برای مواجهه با تهدیدات سایبری می‌کنند، این آموزشها مختص اعضاء و کارکنان بخش فناوری اطلاعات (IT) بوده و کارکنان حقوقی، بخش منابع انسانی یا دیگر بخش‌ها را در بر نمی گیرد.

علاوه بر این، طبق این نظرسنجی، از نظر حدود 52درصد شرکت‌های آمریکایی، مقامات محلی یا فدرال از مهارت یا منابع کافی برای پیگیری و مجازات جرایم اقتصادی برخوردار نیستند.

این در حالی است که 38درصد سازمان‌های ایالات متحده در 24 ماه گذشته انواع گوناگونی از جرایم اقتصادی را تجربه کرده اند.

در این بررسی سالانه که در سطح جهان انجام می‌شود، 6300هزار شرکت از 115 کشور شرکت می‌کنند.

منبع: thepaypers

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  3  =