حمایت انجمن بانکداران بریتانیا (BBA)از ادغام سرویس های مالی

انجمن بانکداری بریتانیا (British Bankers Association) از طرح یکپارچه سازی چهار سرویس مالی انگلستان در بدنه صنعت حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  این طرح ادغام شامل پیوستن نیروهای انجمن کارت های انگلستان، انجمن پرداخت های انگلستان و شورای اعطای وام مسکن به انجمن بانکداری بریتانیا به منظور تشکیل یک واحد یگانه یا گروه سوپرلابی می باشد.

حامیان این طرح استدلال می کنند که ادغام این بخش ها میلیون ها پوند را در راهبری دولت صرفه جویی می کند و هزینه های عضویت و هم چنین شکایات پرداخت بانکداران را نیز کاهش می دهد. بنابراین منجر به کاهش تعدد تلاش های لابی های یکسان خواهد شد.

انجمن بانکداران بریتانیا (BBA)، بزرگترین گروه از میان این چهار گروه است و با تاخیر به این طرح ملحق شد. BBA به دنبال مسئولیت خود در نظارت بر معیارهای بانکداری، این حرکت را به منظور حفظ اعتبار و جلوگیری از کاهش درآمدزایی خود و افزایش هزینه های بانک های عضو انجام داد.

طرحی برای بدنه جدید صنعت از سوی اد ریچاردز، رئیس سازمان نظارت بر رسانه OfCom مطرح شده است و وام 15.5 میلیون پوندی را به منظور اجرای این طرح به دست آورد. وی پیش بینی می کند این سرمایه در نتیجه صرفه جویی هایی که برای دولت به دنبال دارد، ظرف مدت سه سال به طور کامل بازپرداخت خواهد شد.

اگرچه این طرح به اتفاق آرا (94 درصد) از سوی اعضای BBA مورد حمایت قرار گرفت، گروه های لابی بخش سرویس های مالی انگلستان را متقاعد نکرده است. انجمن جوامع سازنده (Building Societies Association) که برخی از اعضای آن با اعضای BBA مشترک هستند، علیه طرح رای داده و آن را به اندازه کافی جامع ندیدند.

انجمن جوامع سازنده در این باره اعلام کرد: « بخش جوامع سازنده در حقیقت زیرمجموعه ای از بخش بانکداری بوده و شامل ساختار شرکتی، وضعیت قانونی و در برخی موارد منبع رهنمودهای نظارتی است.»

ترجمه: گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
منبع: https://www.finextra.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  10