حجم ۹/۱ تریلیون دلاری خرده فروشی تجارت الکترونیک / آسیا-اقیانوسیه، بزرگ ترین بازار

در سال 2016 پیش بینی می شود:

موسسه «ای مارکتر» (eMarketer)،میزان فروش تجارت الکترونیکی در بخش خرده فروشی به 9/15 تریلیون دلار در سال 2016 می رسددر این میان منطقه آسیا-اقیانوسیه، بزرگ ترین بازار تجارت الکترونیک خرده فروشی خواهد بود/خرده فروشی در حوزه تجارت الکترونیک، کالاها و خدماتی را شامل می شود که از طریق اینترنت یا هر دستگاه دیگری سفارش داده شوند./منطقه آسیا-اقیانوسیه با گردش مالی یک تریلیون دلاری هم چنان به عنوان بزرگ ترین بازار تجارت الکترونیک خرده فروشی باقی خواهند ماند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طبق برآورد موسسه «ای مارکتر» (eMarketer)، میزان فروش جهانی تجارت الکترونیک در بخش خرده فروشی در سال 2016 میلادی به 915/1 تریلیون دلار معادل یک هزار و 915 میلیارد دلار خواهد رسید. لازم به توضیح است که در گزارش این موسسه، تلاش شده تا تمام مجاری خرده فروشی درنظر گرفته شوند. این مجاری کلیه فروش های صورت گرفته توسط خرده فروشان تجارت الکترونیک و تراکنش های انجام گرفته در پلتفرم های عرضه مستقیم (از تولید به مصرف) مانند eBay و دیگر سایت های مزایده را دربرمی گیرد.

خرده فروشی در حوزه تجارت الکترونیک، کالاها و خدماتی را شامل می شود که از طریق اینترنت یا هر دستگاه دیگری سفارش داده شوند. حال طبق برآوردهای صورت گرفته، حجم فروش تجارت الکترونیک در سال 2016 به 9/1 هزار میلیارد دلار می رسد که معادل 7/8 درصد از کل گردش مالی خرده فروشی در سراسر جهان است. در حالی که سرعت رشد برای انواع و اقسام خرده فروشی ها رو به افول گذاشته است، سهم دنیای دیجیتال از فروش هم چنان با سرعت در حال افزایش بوده و پیش بینی می شود که نرخ رشد این بخش در سال 2016 میلادی به 7/23 درصد برسد.

طبق تخمین eMarketer، حجم گردش مالی خرده فروشی در تجارت الکترونیک در سال 2020 میلادی به 4 تریلیون دلار خواهد رسید که 6/14 درصد از کل گردش مالی خرده فروشی در آن سال را تشکیل می دهد.

منطقه آسیا-اقیانوسیه با گردش مالی یک تریلیون دلاری هم چنان به عنوان بزرگ ترین بازار تجارت الکترونیک خرده فروشی باقی خواهند ماند و انتظار می رود که این میزان تا سال 2020 به 7/2 تریلیون دلار برسد که از رشدی بیش از 100 درصد حکایت دارد. این منطقه هم چنین با رشد 5/31 درصدی در سال 2016 میلادی، شاهد سریع ترین نرخ رشد در حوزه خرده فروشی تجارت الکترونیک خواهد بود.

تجارت الکترونیک خرده فروشی در آمریکای شمالی با افزایشی 6/15 درصدی در سال 2016 میلادی به رقم 423 میلیارد دلار خواهد رسید و با این احتساب، جایگاه خود به عنوان دومین بازار بزرگ منطقه ای تجارت الترونیک را حفظ خواهد کرد. این منطقه نیز به مانند منطقه آسیا-اقیانوسیه، رشد دورقمی را تا سال 2020 میلادی تجربه خواهد کرد که علت آن را باید در هزینه کرد بیشتر خریداران دیجیتال، رشد شیوه های پرداخت الکترونیکی از جمله کیف پول موبایلی جست و جو کرد.

منبع:
http://www.thepaypers.com/ecommerce/retail-ecommerce-sales-to-reach-usd-1-9-trl-in-2016/765844-25

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1