پلیس تایلند مظنونین به سرقت ۳۵۰ هزار دلاری از ATM ها را شکار کرد

پلیس تایلند حکم بازداشت یک مرد روسی که مرتکب حمله با نرم افزارهای مخرب به دستگاه های خودپرداز متعلق به بانک پس انداز دولتی (GSB) شده است را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبریبانکداری الکترونیک، پلیس تایلند حکم بازداشت یک مرد روسی که مرتکب حمله با نرمافزارهای مخرب به دستگاه های خودپرداز متعلق به بانک پس انداز دولتی (GSB) شده است را صادر کرد. رستمشمباسو، 29 ساله که در حال حاضر کشور را ترک کرده است، یکی از هفت مظنون تحت تعقیباست که ظرف مدت یک هفته 21 دستگاه ATM را در سراسر کشور مورد حمله قرار دادند و 12 میلیون بات تایلندیبه سرقت بردند.

بانکدولتی GSB که به محضآگاهی از آلودگی به نرم افزارهای مخرب، تقریبا نیمی از شبکه 7000 دستگاهی ATM های خود را تعطیل کرد در گزارش هاآورده است که سارقین، نرم افزارهای مخرب را وارد دستگاه های ATM می کردند و خودپردازها طوری برنامه نویسی می شدند که به صورتخودکار وجه نقد خارج کنند.

محققانشرکت Fire Eye این حمله نرمافزاری و سایر حملات مشابه را به یک نوع بدافزار جدید به نام Ripper نسبت داده اند که این شرکت ادعامی کند کلیه دستگاه های سه توزیع کننده اصلی ATM در سراسر جهان را می تواند آلوده کند.

همچنین در این گزارش آمده است؛ بدافزار Ripper اتصالات دستگاه ATM آلوده شده را از طریق یک کارت پرداخت مخصوص و مجهز به EMV طوری تغییر می دهد که همانکارت به عنوان مکانیزم احراز هویت شناخته شود.

اینشرکت اعلام کرده است: « خانواده این نرم افزارهای مخرب می تواند پلتفرم های متعددیاز توزیع کنندگان مختلف دستگاه های ATM را آلوده کند و از این تکنولوژی غیرمعمول برای دسترسی به دستگاههای فیزیکی استفاده می شود. علاوه بر نیاز به پیچیدگی های فنی، حمله هایی ماننداین بر روی دستگاه های خودپرداز کشور تایلند تاثیر می گذارند و دستگاه هایی را تحتتاثیر قرار می دهند که برای سرقت از آن به هر دو بعد فیزیکی و مجازی حمله هکرینیاز است و برای سارقین پیچیدگی بیشتری دارد. »

 

 

منبع:https://www.finextra.com/newsarticle/29365/thai-police-hunt-suspects-behind-350000-atm-jackpotting-heist/payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1