تهیه شیوه نامه صادرات کالاهای سرمایه ای مکشوفه قاچاق در شیراز

شیوه نامه صادرات کالاهای سرمایه ای مکشوفه قاچاق در شیراز تهیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ، مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صبح پنج شنبه با جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی در شیراز دیدار کردند .

در این دیدار امین دلیری مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بر جنبه های زیان بار قاچاق و مشکلات فراوانی که برای اقتصاد کشور و به ویژه تولید به همراه دارد اشاره کرد .

وی با اشاره به طرح ساماندهی و شناسنامه دار کردن انبارهای کشورکه در حال حاضر در دو استان بصورت پایلوت در حال اجراست بر ضرورت شفاف سازی فعالیت های تجاری و حمایت از تجارت قانونی تاکید کرد .

همچنین در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی شیراز با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی ، بهترین روش مبارزه با پدیده شوم قاچاق را حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی دانست .

وی ضرورت ارتقاء سطح کیفی و کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی را از مهمترین ارکان ارتقای رقابت پذیری کالای ایرانی در مقابل قاچاق دانست .

همچنین در ادامه این دیدار جمال رازقی با اشاره بر ضرورت انهدام کالاهای قاچاق سلامت محور بر ضرورت حفظ اموال بیت المال نیز تاکید کرد .

رازقی گفت: زمانی که کالاهای سرمایه ای مکشوفه قاچاق پس از طی مراحل قضایی در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار می گیرد در حقیقت بیت المال محاسبه شده و بنا بر این حفظ ، حراست و تلاش در جهت استفاده مطلوب بسیار با اهمیت است.

رازقی با اعلام آمادگی اتاق بازرگانی شیراز برای تهیه طرح صادرات و تدوین شیوه نامه صادرات کالاهای تملیکی گفت: اینکه کالاهای مکشوفه قاچاق اجازه حضور در بازار داخل را نیابند بسیار با اهمیت است لیکن در هرصورت برای کالای سرمایه ای مکشوفه قاچاق ارز هزینه شده و باید در جهت باز گرداندن ارز مملکت به بیت المال تلاش کرد.

وی اظهار داشت: در صورت فراهم شدن امکان صادرات مجدد کالاهای سرمایه ای تملیکی ، تجار و بازرگانان کشور تلاش خود را برای ارز آوری و صادرات کالاهای مذکور به کار خواهند بست.

در پایان این دیدار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موافقت خود را برای تهیه مطالعه مشترک شیوه نامه و طرح صادرات کالاهای مکشوفه قاچاق اعلام کرد.

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  2  =  4