انتشار اوراق بدهی در بورس/ اعمال معافیت مالیاتی تشویقی

مدیرعامل بانک خاورمیانه با تاکید بر راهکار دو برابر شدن تجهیز منابع در بورس گفت: به راهکار انتشار اوراق بدهی نیازمندیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پرویز عقیلی کرمانی گفت: برای اجرای صحیح سیاست های پولی و کمک به بانک مرکزی باید بخش خصوصی را تشویق کنیم که وارد بازار سرمایه شوند.

مدیرعامل بانک خاورمیانه اظهارداشت: همچنین باید بتوان شرایطی را ایجاد کرد که اوراق بدهی در بورس منتشر شود و اگر لازم است در این مرحله سیستم بانکی تضمین کند، از این طریق قدرت تجهیز منابع در بورس دو برابر می شود.

عقیلی کرمانی تصریح کرد:‌ یعنی اگر شرکتی به عنوان نمونه هزار تومان اوراق منتشر کند می تواند با هزار تومان تضمین بانکی ۵۰۰ تومان تسهیلات گرفته شده را بازپرداخت کند و ۵۰۰ تومان خودش را نیز در اختیار داشته باشد و به بانک بدهکار نباشد.

وی افزود: در حال حاضر به جز سیستم بانکی به راهکار انتشار اوراق بدهی هم نیاز داریم که البته شرکت های خصوصی نیز باید ایجاد و وارد بازار شوند و این شرکت ها بتوانند یک قسمتی از منابع لازم را از بازار بدهی تامین کنند.

مدیرعامل بانک خاورمیانه افزود:‌ همچنین موضوع معافیت مالیاتی بر روی قسمتی از سودی که باید پرداخت کنند می تواند یک جنبه خوب تشویقی داشته باشد. وقتی نرخ سود بانکی به کمتر از ۱۴ تا ۱۵ درصد رسید دیگر برای شرکت ها قابل قبول خواهد بود و محتاج سیستم بانکی هم نخواهند بود.

عقیلی کرمانی ادامه داد:‌ در آن موقع هم شرکت هایی که بیایند ناشرین اوراق را رتبه بندی کنند را خواهیم داشت و در آن زمان شرکت هایی که از رتبه A و یا B به بالا هستند می توانند اوراق بدهی منتشر کنند.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  16