رقصیدن با اعداد/خیرات تراکنش/نمای آمار ۵ساله بانکها

چهارده امین شماره ماهنامه بانکداری آِینده منشر شد

شماره چهارده ماهنامه بانکداری آِینده-مهرماه در قالب سه پرونده و دو گفتگو و میزگرد و چندین مقاله و گزارش آماری منتشر شد/این پرونده با چهارده مقاله آماری که موضوعات مختلفی از جمله تعداد شعبه‌های بانکی و کارت‌های پرداخت صادرشده و روند روبه افزایش صدور کارت، عملکرد شبکه بانکی در نصب خودپردازها، چگونگی عملکرد بانک ملی درصدورکارت ها اعتباری در سال 95 و تعداد و مبالغ تراکنش‌های انجام شده در استان‌ها کشور، سانتا، پایا و شتاب و مطالب دیگر در باب تراکنش‌ها ابزارهای مربوطه، مبنی بر تحلیل‌های آماری تا شماره بعدی بسته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تازه‌ترین شماره ماه‌نامه بانکداری آینده، ویژه آمار عملکرد بانکی در 145 صفحه با مطالب متنوع و پژوهش‌های علمی ازجمله نگاهی به شاخصه‌های اقتصادی در 5 سال گذشته، عطش صدور کارت، عملکرد شبکه بانکی در نصب خودپردازها، منتشر شد. در این شماره گفتگوها و میزگردهایی با حضور مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی و کارشناسان اقتصادی انجام‌شده که به مباحثی درزمینه های پرداخت ارزش واقعی تراکنش‌های روزانه بانکی و «رابطه دیالکتیکی» شفافیت در عملکرد مدیران بانکی و فرهنگ آماری پرداخته است.

پرونده بانک و اقتصاد: رقصیدن با اعداد
پرونده بانک و اقتصاد این شماره به گفتگو با مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک داری مرکزی در باب سود آماری و فرهنگ آماری؛ و مقاله‌هایی که مباحث تولید ناخالص ملی، وضعیت تورم و ارز از انقلاب تاکنون، میزان خریدوفروش ارز در شعب بانکی و افزایش هزینه بانک‌ها با راه‌اندازی هر شعبه و ارزش واقعی دلار در ایالت‌های آمریکا، مبنی بر داده‌های آماری اختصاص‌یافته است.

به گزارش این پایگاه خبری، گفتگوی ماه‌نامه بانکداری آینده با علیرضا مقتدایی نقش آمار در کسب‌وکار و استفاده از تسهیلات بانکی و رابطه عملکرد مبتنی برشفافیت و «فرهنگ آماری» پرداخته است.

بررسی ارزش واقعی تراکنش‌های روزانه توسط کارشناسان پرداخت
پرونده پرداخت شماره چهاردهم ماهنامه بانکداری آینده با یک میزگرد درباره ارزش کسب کاری تراکنش‌ها روزانه شبکه بانکی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران مسائل اقتصادی و امور بانکی و 12 مقاله تحلیلی مبنی بر اطلاعات آماری تشکیل‌شده است.

در این میزگرد عبدالحمید منصوری مدیرعامل شرکت تی ال اس، امیرحسین فتاحی، مدیرعامل ایران ارقام، صادق فرامرزی مدیرعامل ایران کیش و یاسر قلیش لی عضو هیات مدیره فراز پردازش پدیسار   شرکت داشتند که ارزش 100 میلیون تراکنش را در روند کسب‌وکار بررسی کردند. کارشناسان این عرصه معتقدند که «مردم کشور ما، مردمی بانکی شده‌اند» و همچنین بر این نظر هستند که مسئولین برای تغییر روی پول فیزیکی یا اسکناس «افراطی وحشتناک» داشته‌اند.

این پرونده با چهارده مقاله آماری که موضوعات مختلفی از جمله تعداد شعبه‌های بانکی و کارت‌های پرداخت صادرشده و روند روبه افزایش صدور کارت، عملکرد شبکه بانکی در نصب خودپردازها، چگونگی عملکرد بانک ملی درصدورکارت ها اعتباری در سال 95 و تعداد و مبالغ تراکنش‌های انجام شده در استان‌ها کشور، سانتا، پایا و شتاب و مطالب دیگر در باب تراکنش‌ها ابزارهای مربوطه، مبنی بر تحلیل‌های آماری تا شماره بعدی بسته می‌شود.

در سوگ سود
عملکرد بانکی موضوع سومین پرونده این شماره است که سعی داشته تا با رویکردی آماری چگونگی عملکرد بانک‌های کشور را در سال‌های گذشته بررسی کند. پرونده عملکرد بانکی شماره تازه ماهنامه بانک داری آینده با پنج گزارش و مقاله به وضعیت دارایی‌ها ورود خزیان بانک‌ها، انواع دارایی‌های بانک‌ها، نقش مانده تسهیلات و مطالبات آن‌ها در نحوه گردش اقتصادی بانک‌ها را بررسی کرده است.
در این شماره، تحلیل‌های ارائه‌شده بر اساس اطلاعات و داده‌های آماری، عملکرد بانک‌های کشور را ارسال‌های گذشته روشن می‌کنند.

NFC؛ پرداخت از نوع نزدیک
آخرین پرونده شماره چهاردهم ماهنامه بانکداری آینده به پرداخت‌های غیررسمی می‌پردازد. در این زمینه گفتگویی با رئیس هیات مدیره بهسازان ملت انجام شده که به چالش‌های پیش روی محصول NFC اشاره کرده و همچنین مدیر طراحی محصول شرکت به پرداخت ملت از کاربردهای این طرح در زمینه‌های مختلف تبلیغات، اطلاع‌رسانی، حمل‌ونقل، خودرو (بلیط های درون شهری، سوییچ) مپرداخت الکترونیک می‌گوید.
گزارش‌هایی مبنی بر کاربرد NFC و رابطه گوشی‌های موبایل و تبلت ها با تراکنش‌های انجام شده، وضعیت بازار جهانی پرداخت غیر تماسی و روند رشد چشمگیر پرداخت‌های غیر تماسی در ایالات‌متحده وبریتانیا؛ و پژوهشی درباب کاربرد و ماهیت گردآوری داده‌های توصیفی-پیمایشی، مطالب آخرین پرونده این شماره هستند.
حامیان این شماره عبارت‌اند از:
شرکت‌های جی اس اس، پدیسار، خدمات انفورماتیک، بانک ملت، توسن تکنو، بانک گردشگری، بانک ملی، بانک کشاورزی، ایران ارقام، پارسیان کیش، بیمه نوین، وتجارت الکترونیک پارسیان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  20