بازارهای مالی دنیا در انتظار نتیجه انتخابات غرب

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به انتخابات پیش روی آمریکا، بازارهای مالی دنیا در حالت انتظار برای عکس العمل های جدید به سر می برند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فرزین آقا بزرگی روز جمعه، با اشاره به روند بازار سهام طی چند روز اخیر بیان کرد: شاخص در هفته های اخیر با رشد بیش از دو هزار واحد همراه شد اما با این همه رشد شاخص تنها ۵۰۰ واحد اصلاح داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: علی رغم اینکه با پشت سر گذاشتن بازدهی منفی بورس به نقطه صفر رسی۴ده‌ایم همچنان مشکل نقدینگی اساسی‌ترین معضل بازار سرمایه است که ممکن است بار دیگر بازدهی را منفی کند.

وی درباره فضای کسب و کار و تاثیر آن در بازار سرمایه گفت: با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات عدیده فضای کسب و کار همچنین نامتعادل بودن نرخ تورم و نرخ سود سپرده های بانکی، اگر فردی بازدهی کمتر از ۲۶ درصد داشته باشد در واقع سرمایه گذاری نامناسبی داشته است، در بازار سهام نیز زمانی که به نقطه صفر می‌رسیم یعنی عملکرد ضعیف و نامطلوب بوده است.

آقابزرگی بیان کرد: منشا اصلی عملکرد ضعیف بازارها نیز کمبود شدید نقدینگی ناشی از کاهش سرعت گردش پولی که با صلاحدید سیاستمدارن باعث ایجاد رکود خود خواسته در جهت کنترل و مهار تورم شده است. اینکه لیدرهای بازار قادر به ایجاد یک تحرک و تغییر رویه در بورس نیستند به رکود صنایع و تولید برمی گردد نه کم هیجان بودن بازار سرمایه.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تنها راه تلاش برای خروج از رکود، فاصله گرفتن از سیاست های انقباظی است که از طریق تک نرخی کردن ارز یا کاهش کنترل سطح عمومی قیمت ها ائم از خوراک، مواد اولیه یا نرخ فروش محصولات کارخانجات است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر آن در بازارهای مالی دنیا اظهار کرد: بازارهای مالی دنیا هم اکنون در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، بازار سرمایه ایران نیز از این شرایط مستثنی نیست.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ⁄  1  =