بررسی سند شبکه ملی اطلاعات در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی

با افتتاح مرکز تبادل ترافیک قم مرکز داده امین و دو مرکز دیگر به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سند شبکه ملی اطلاعات در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به افتتاح مرکز تبادل ترافیک قم اظهار کرد: با افتتاح این مرکز، مرکز داده امین و دو مرکز دیگر به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند، مرکز داده امین متعلق به حوزه علمیه خواهران است و در این مرکز تولید محتوای دینی صورت می‌گیرد، برای اتصال بقیه مراکز داده کشور به شبکه ملی اطلاعات هم برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ درصد مسیر شبکه ملی اطلاعات را طی کرده‌ایم و عزم دولت بر این‌ است که هزینه انتقال داده از طریق شبکه ملی اطلاعات را کاهش دهد تا مردم به این وسیله به استفاده از شبکه ملی اطلاعات راغب‌تر شوند، اما این شبکه نیاز به محتوا دارد و باید موانع را از پیش روی جوانان برداریم تا آن‌ها محتوای مناسب را تولید کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدوارم با برطرف شدن موانع پیش روی جوانان برای تولید محتوا طی سال‌های آینده بتوانیم که سرویس‌های موردنیاز را خودمان تولید کنیم و به بقیه مسلمانان جهان در این زمینه خدمات ارائه بدهیم، پیش از این هم برخی از نرم‌افزارهای ایرانی مورد استفاده مردم کشورهای دیگر قرار گرفته بود.

آذری جهرمی در پایان در خصوص سند شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: این سند در جلسه آتی شورای ملی فضای مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد، با تصویب این سند برخی از موانع پیش روی جوانان کشور در زمینهٔ تولید محتوا برداشته می‌شود، اما اجرای این سند زمان می‌برد.

ایتنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  +    =  25