برقراری ۶۰ ارتباط کارگزاری توسط بانک صنعت و معدن

مدیر عامل بانک صنعت ومعدن گفت: این بانک در حال حاضر با ۶۰ بانک و موسسه اعتباری ارتباط کارگزاری برقرار کرده است و گشایش ال -سی انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن ، علی اشرف افخمی افزود: پس از اجرایی شدن برجام مبلغ ۶ میلیارد یورو جابجایی پول انجام گرفته است که بابت جابجایی آن در زمان تحریم ۱۰ درصد ، یعنی ۶۰۰ میلیون یورو دریافت می شد ، این رقم در حال حاضر به نیم درصد ، یعنی ۳۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

وی در دیدار با  استاندار یزد با اشاره به نقش بانک صنعت و معدن در تامین مالی طرح های زیربنایی کشور گفت: این بانک طی دو سال مبلغ ۱۱ میلیارد دلار برای طرح های فولاد، پتروشیمی ، نیروگاه ، قطار و…تامین مالی کرده است.

وی در مقایسه سرمایه بانک صنعت و معدن با بانک های توسعه ای منطقه بیان داشت: سرمایه بانک توسعه ای کویت به ۱۴ میلیارد دلار بالغ می شود در حالی که سرمایه این بانک از ۷۰۰ میلیون دلار فراتر نمی رود.

افخمی تصریح کرد : در دیدار با مدیرعامل بانک توسعه ای چین ،سرمایه آن بانک  یکهزار و ۹۴۰ میلیارد دلار عنوان شد که این امر نشان دهنده اهمیت بانک های توسعه ای و لزوم سرمایه کافی آنها برای تامین مالی طرح های صنعتی است.

وی ضمن بیان این که حدود ۹ درصد از ظرفیت ۷۰ هزار مگاواتی نیروگاه های کشور توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است از تامین مالی ۳۶۰ میلیون دلاری ۳ طرح آب شیرین کن ، با ظرفیت هریک ، ۱۰۰ هزار متر مکعب خبر داد.

وی گفت : قطعا درآینده در زمینه گشایش اعتبار، سرمایه گذاری و خط اعتباری از بانک های مطرح جهانی در اروپا و آسیا منتظر اتفاقات مهمی هستیم.

قرار است مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه سفر یک روزه خود به یزد ضمن بازدید از برخی طرح های صنعتی با تولید کنندگان و صنعتگران این استان دیدار کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −    =  77