افزایش رشد اقتصادی اندونزی مطابق با پیش بینی ها

اقتصاد اندونزی در راستای تلاش های رییس جمهوری این کشور برای افزایش رشد آن، مطابق با پیش بینی ها حرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، تولید ناخالص ملی اندونزی در سه ماهه گذشته ۵,۰۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دفتر آمار اندونزی افزایش این شاخص در سه ماه دوم سال جاری را هم ۵,۱۹ درصد اعلام کرده بود.

این در حالی است که کارشناسان رشد ۵,۰۸ درصدی را برای این مدت تخمین زده بودند.

بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا بدین ترتیب در آستانه رسیدن به رشد ۷ درصدی است که جوکو ویدودو دو سال پیش و بعد از انتخاب به عنوان رییس جمهوری هدف تعیین کرده بود.

وی که قصد دارد میلیاردها دلار برای امور زیربنایی شامل ساخت جاده، خط آهن و بنادر ساحلی هزینه کند، هفته گذشته اعلام کرد دولت او به دنبال رشد بیش از ۶ درصدی در سال ۲۰۱۸ و افزایش ۱۰ درصدی سرمایه گذاری در این بخش ها است.

بنابراین گزارش یکی از عوامل تأثیر گذار در رشد اقتصادی اندونزی کاهش نرخ بهره است. بانک مرکزی اندونزی در سال جاری شش بار این نرخ را کاهش داده است تا به افزایش هزینه ها و حفظ ۳ تا ۵ درصدی نرخ تورم کمک کند.

اولیور جونز از کارشناسان اقتصادی مؤسسه کاپیتال ایکونومیکس لندن در این خصوص گفت: انتظار می رود رشد اقتصادی اندونزی در چند سال آینده حدود ۵ درصد باقی بماند و با توجه به سیاست های مالی و پولی این کشور، انتظار کاهش رشد اقتصادی آن را به هیچ عنوان نداریم.

ویون ان جی اقتصاددان گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند در سنگاپور هم گفت: یکی از نقاط روشن اقتصاد اندونزی، افزایش اخیر قیمت کالاها است.

در سه ماهه سوم سال جاری هزینه های دولت اندونزی ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته در حالیکه مصرف خانواده ها ۵ درصد افزایش یافته است.

سرمایه گذاری ها در این کشور نیز ۴,۱ درصد بیشتر شده و همزمان با افزایش ۶ درصدی صادرات، واردات ۳.۹ درصد در همین مدت کاهش یافته است.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄    =  9