احتیاط معامله گران در بازار تهران/ شوک قیمت ها طبیعی است

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه معاملات امروز در بازار سکه و ارز تهران با احتیاط انجام می شود، گفت: تاثیر انتخابات آمریکا در ایجاد شوک قیمتی، طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد کشتی آرای درباره نوسانات قیمتی امروز در بازار سکه و طلا و ارز تهران گفت: این نوسانات قابل پیش بینی بود و انتخابات، بازارهای مالی خود آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار داد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهارداشت: در جریان انتخابات امروز آمریکا، نفت ارزان و شاخص سهام در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافت. در عین حال، ارزش دلار نیز به شدت افت کرد.

کشتی آرای تاکید کرد: در اولین مرحله و در صبح امروز طلا تا ۵۰ دلار و در ادامه تا ۳۶ دلار افزایش قیمت پیدا کرد و پس از آن به زیر ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسید. نوسانات بازارها تا عصر امروز خیلی قابل پیش بینی نیست و بازارها همچنان تحت تاثیر انتخابات آمریکا است.

وی ادامه داد: در عین حال، بازار داخلی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و نوسانات زیادی در بازار امروز تهران ایجاد شد. در واقع بازار امروز هیجانی است و رشد قیمت ها در یک آیتم خاصی نبوده؛ بنابراین شُک قیمت ها طبیعی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: موضوع جالب این است که معاملات امروز در بازار تهران با احتیاط انجام می شود و میزان معاملات نیز پایین است. از آنسو فعالان اقتصادی نیز تقریبا معاملات را متوقف کرده اند.

 به گزارش ایبِنا، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در لحظه انتشار این خبر در بازار با ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۱۳۲ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان است که نسبت به دیروز ۱۳ هزار تومان افزایش قیمت نشان می دهد.

نیم سکه نیز امروز با ۹ هزار تومان افزایش ۵۷۰ هزار تومان است و در عین حال ربع سکه نیز با ۴ هزار تومان افزایش ۳۰۰ هزار تومان است. سکه گرمی هم ۳ هزار تومان افزایش یافته و ۱۹۰ هزار تومان است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۴ هزار و ۴۶۳ تومان است که هزار و ۴۰۷ تومان افزایش قیمت دارد و هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۵ دلار افزایش ۱۳۰۰ دلار است. هر دلار امروز در بازار آزاد تهران با ۲۵ تومان افزایش ۳۶۵۳ تومان، یورو با ۲۷ تومان افزایش ۴۰۶۲ تومان و هر پوند نیز با ۳۶ تومان افزایش ۴۵۷۰ تومان است.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  15  =