جهش خرید و فروش ارز در بازار آزاد/واکنش صرافان به انتخابات آمریکا

گزارش از چهارراه استانبول؛

معاملات ارز در بازار تهران متاثر از نتایج انتخابات شب گذشته آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در این انتخابات به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مشاهدات عینی و گفت و گو با صرافان مختلف در بازار تهران حکایت از افزایش بی سابقه خرید و فروش ارز همزمان با افزایش نرخ دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس، درهم امارات و لیر ترکیه دارد.

یکی از صرافان بزرگ تهران گفت از ابتدای صبح و همزمان با مشخص شدن نتایج قطعی انتخابات آمریکا خرید و فروش ارز افزایش یافته است.

وی در عین حال روند خرید و فروش و افزایش نرخ ارز را هیجانی توصیف و پیش بینی کرد تا اوایل هفته آینده نرخ ها هم کاهش یافته و هم از میزان خرید و فروش های هیجانی به شدت کاشته شود.

یکی دیگر از فعالان بازار ارز با تائید افزایش هیجانی نرخ ارز به سیاست تک نرخی کردن نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و دولت اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی با تزریق ارز به بازار مانع از افزایش بیشتر نرخ ارز خواهد شد.

با این حال افت یک هزار و ۴۵۹ واحدی شاخص بورس تهران و کاهش ۶ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار باعث شده تا بسیاری از افراد با داشتن سرمایه های خرد به سمت بازار ارز گرایش پیدا کنند.

امروز و تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه نرخ هر دلار آمریکا به ۳ هزار و ۶۵۵ تومان، هر یورو به ۴ هزار و ۸۴ تومان، پوند انگلیس به ۴ هزار و ۵۷۰ تومان، درهم امارات به یک هزار و ۵ تومان، لیر ترکیه به یک هزار و ۱۷۶ تومان و یوان چین به ۵۵۰ تومان افزایش پیدا کرده اند.

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات روز گذشته آمریکا با غلبه بر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات به عنوان چهل و پنجمین رئیس این کشور انتخاب شد.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −    =  38