دستگیری مزاحم اينترنتي

رئیس پلیس فتا قزوین خبر داد

رئیس پلیس فتا قزوین از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این مزاحم سایبری با انتشار شماره تلفن یکی از شهروندان و مطالب غیر اخلاقی در خصوص شاکی باعث اذیت و آزار وی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ دوم  فخرالدین توکلی اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی در پلیس فتا استان قزوین حاضر و اظهار داشت، شخص ناشناسی نام و شماره تلفن همراه بنده را به همراه مطالب غیراخلاقی در یک ربات شبکه اجتماعی بارگزاری نموده که این موضوع باعث ایجاد مزاحمت از طریق تماس‌ها و پیام‌های متعددی از سوی افراد ناشناس شده است.
 
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و انجام یک‌سری تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی متهم گردیده و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی، متهم که از نزدیکان شاکی بود دستگیر و به مقر پلیس فتا استان منتقل و در بازجویی‌های اولیه منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف ندید و به بزه انتصابی اعتراف نمود.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در ادامه تحقیقات انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه لج و لجبازی  با شاکی و تسویه حساب شخصی عنوان کرد.
 
سرهنگ توکلی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین تحویل داده شد.
 
رئیس پلیس فتا قزوین با بیان اینکه کاربران آگاه باشند با هر قصد و نیتی که در فضای سایبر برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت می‌کنند از نظر قانون جرم است و با آنها برخود می‌شو، گفت: برابر ماده‌های16، 17و 18 قانون جرائم رایانه‌ای هر گونه مزاحمت سایبری که به قصد اذیت و آزار یا انتقام جویی و حتی تفریح باشد مجاز نیست و مرتکبین این امر در محاکم قضایی محاکمه خواهد شد.
 
سرهنگ توکلی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
 
منبع: پايگاه اطلاع رساني پليس فتا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −  55  =