دستاوردهای مناسب ایران در عرصه بانکی

رئیس کل بانک مرکزی افغانستان :

رئیس کل بانک مرکزی افغانستان با بیان اینکه آگاهیش نسبت به صنعت بانکداری در ایران با سفر به تهران افزایش یافته است، گفت: ایران در عرصه بانکداری به پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «خلیل صدیق» که به منظور دیدار و رایزنی با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و سایر مسئولان اقتصادی ایران به تهران سفر کرده است، گفت: با وجودی که سفر من به تهران طولانی نبود، اما صحبت ها و گفت و گوهای خوب و مفیدی با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و سایر مسئولان اقتصادی ایران و همچنین علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی داشتم.

وی با بیان اینکه در جریان سفرش به تهران آگاهی بیشتری نسبت به فعالیت های شبکه بانکی ایران بدست آورده است، افزود: ایران در عرصه بانکداری به پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی رسیده است و با توجه به تبادلات بانکی که دو کشور با هم دارند، می توانیم همکاری های وسیعی در زمینه بانکداری داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که شناخت بیشتری از سیستم بانکی ایران به عنوان یک کشور دوست و هم زبان بدست آورد.

خلیل صدیق همچنین درباره فعالیت شبکه خبری بانکداریها به عنوان مرجع رسمی خبری شبکه بانکی در ایران گفت: نفوس یک کشور حق دارند تا از جزییات سیستم مالی کشور خود آگاهی داشته باشند و این آگاهی تنها با ملکف کردن بانک ها به انتشار صورت های مالی شان در سایت ها و جراید حاصل نمی شود.

وی تصریح کرد: هرگاه رسانه ای بتواند واقعیت های دقیق را در مورد شبکه بانکی بدون جانبداری و به طور بی طرفانه انتشار دهد، این موضوع نه تنها باعث افزایش آگاهی مردم از تعامل با بانک ها می شود بلکه می تواند رقابت سالم بین بانک ها را نیز افزایش دهد.

رئیس کل بانک مرکزی افغانستان راه اندازی شبکه خبری بانکداری به عنوان مرجع رسمی شبکه بانکی در ایران را اقدامی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: من فکر می کنم در آینده بتوانیم در افغانستان از این ابتکار استفاده کنیم زیرا وجود یک مرجع رسمی خبری برای شبکه بانکی گام بسیار خوبی است.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −  78  =