رشد ۶ واحدی آیفکس در آخرین هفته پائیز

شاخص کل فرابورس در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم رشد نزدیک به ۶ واحد را تجربه کرد و در نزدیکی ارتفاع ۸۷۲ واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل فرابورس رشد نزدیک به ۶ واحدی را تجربه کرد و روز چهارشنبه در نزدیکی ارتفاع ۸۷۲ واحدی ایستاد. همسو با رشد آیفکس، ارزش بازار فرابورس نیز با افزایش بیش از چهار هزار واحدی معادل ۰,۵ درصد روبه‌رو شد.

نقل و انتقال یک‌هزار و ۵۳۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال ماحصل معاملات انجام شده در بازارهای فرابورس ایران در هفته منتهی به سوم دی ماه است.

فرابورس ایران اعلام کرد؛ در همین حال در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تعداد یک‌هزار و ۵۰۸ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت. بازار دوم با خرید و فروش ۹۸۲ میلیون سهم به ازرش یک‌هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال بهترین عملکرد را در مقایسه با بازار اول و پایه تجربه کرد به‌طوری که با رشد ۱۲۹ درصدی حجم و ۲۹ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته پیشین روبه‌رو شد.

از طرفی معامله ۲۹ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی نتیجه نقل و انتقالات صورت گرفته در این بازار است که اگرچه نسبت به هفته پیشین با افت همراه بود اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۷۱ درصدی حجم و ۲۵ درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد. در این بازار صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در مقایسه با اوراق بدهی و تسهیلات مسکن با رشد معاملات روبه‌رو شد.

در این هفته ETFها به تعداد ۲۴ میلیون ورقه به ارزش ۲۸۷ میلیارد ریال معامله شد که با رشد ۶ و ۱۰ درصدی حجم و ارزش همراه بود در حالی که معاملات اوراق بدهی و تسهیلات مسکن نسبت به هفته پیشین روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش معاملات صنایع فرابورسی نیز هفته قبل به ۹۹۱ میلیارد ریال رسید که سهم ۲۹ درصدی از این رقم به گروه فلزات اساسی با معامله ۲۸۷ میلیارد ریال اختصاص داشت. پس از این گروه شیمیایی‌ها با معامله ۹۴ میلیارد ریال و گروه انبوه‌سازی با دادوستد ۹۳ میلیارد ریال در رده‌ دوم و سوم صنایع فرابورسی به‌ترتیب با سهم ۱۰ و ۹ درصدی ایستادند.

 

مهر

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =