مدیران اماکن دولتی باید پاسخگوی استاندارد نبودن وسایل باشند

معاون سازمان ملی استاندارد:

معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در گذشته اگر در اماکن عمومی و دولتی اتفاقی می‌افتاد کسی جوابگو نبود، گفت: در حال حاضر براساس تصمیم‌گیری‌های سازمان ملی و ابلاغ آن به دادستان‌های کشور، مدیران ضامن محیط اداری هستند و در صورت استاندارد نبودن وسایل و روی دادن اتفاق برای فرد، مدیران باید جوابگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،

وحید مرندی مقدم، در جلسه شورای استاندارد استان کردستان که به ریاست استاندار کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بازرسان استاندارد در بازرسی خانه‌های شخصی دچار مشکل هستند.

وی افزود: استاندارد در زمینه نصب آسانسورهای ساختمانی حساسیت خاصی را ارائه می‌دهد و باید شهرداری‌های قبل از دادن پایان کار به مسئله ایمن بودن این مهم توجه کنند.

معاون اجرایی سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به وسایل استاندارد آگاه باشند، افزود: صداوسیما می‌تواند با استفاده از پخش برنامه‌های تلویزیونی در باب استاندارد نقش مهمی را در آگاه‌سازی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در گذشته اگر در امکان عمومی و دولتی اتفاقی می‌افتاد کسی جوابگو  نبود، عنوان کرد: در حال حاضر براساس تصمیم‌گیری‌های سازمان ملی و ابلاغ آن به دادستان‌های کشور، مدیران ضامن محیط اداری هستند ودر صورت استاندارد نبودن وسایل و روی دادن اتفاق برای فرد مدیران باید جوابگو باشند.

مرندی مقدم با تاکید بر اینکه استاندارد سازی در استان حمایت سیاسی مسئولان را می‌طلبد، اعلام کرد: اداره استاندارد در خصوص بازرسی‌های که انجام می‌دهد مبلغ ۹ هزار تومان دریافت می‌کند که متآسفانه تعدادی از مکان‌ها از این مبلغ کم سر ‌باز می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه رعایت استاندارد موجب توسعه پایدار کشور می‌شود، یادآورشد: در کشور بیش از یک هزار واحد تولیدی وجود دارد که باید تمامی این واحدها استاندارد شود که این مهم برای دولت هزینه‌بردار است و استاندارد برای اینکه این هزینه‌ها کاهش پیدا کند برنامه ریزی‌های دقیقی انجام داده است.

ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  +    =  57