ایجاد چالش جدید سیستم تشخیص هویت صوتی در بانکها

باافزایش سن مشتریان بانکی

بر اساس نتایج این پژوهش در حدود 48 درصد از افرادی که در طی 8 ماه گذشته تنها یک بار با بانک تماس گرفته اند، سیستم احراز هویت صوتی قادر به تشخیص صدای آنها نبوده است. 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس تحقیقاتی که اخیراً توسط شرکت Pindrol، شرکت توسعه دهنده سیستم تشخیص صدا و کالر آی-دی انجام شده است، صدای انسان با افزایش سن تغییرات قابل توجهی می کند. به طوری که حتی ممکن است پس از دو سال سیستم تشخیص هویت صوتی قادر به تشخیص صدای افرادی که به ندرت با بانک تماس می گیرند، نباشد.
این کمپانی بر اساس نتایج تحقیقات گذشته اعلام کرد که نمی توان به سادگی جهت احراز هویت تنها بر یک عامل بیومتریک تکیه کرد، بلکه موقعیت جغرافیایی فرد، رفتار فرد، ابزاری که استفاده می کند و … می تواند در افزایش دقت تشخیص هویت فرد نقش داشته باشد. علاوه بر این، می توان مدل تغییر صدا با افزایش سن را به سیستم های احراز هویت صوتی افزود.

از آنجایی که بسیاری از بانک ها، امروزه به دنبال استفاده از سیستم احراز هویت صوتی هستند، نتایج این پژوهش بسیار ارزشمند است. بر اساس نتایج این پژوهش در حدود 48 درصد از افرادی که در طی 8 ماه گذشته تنها یک بار با بانک تماس گرفته اند، سیستم احراز هویت صوتی قادر به تشخیص صدای آنها نبوده است. 
این در صورتی است که 22 درصد از افرادی که دو بار تماس داشته اند توسط نرم افزار احراز هویت نشده اند. با افزایش تعداد تماس ها به 7 تماس، سیستم احراز هویت صوتی تنها 2درصد از مشتریان را احراز هویت نکرد. این نتایج بر اساس تحقیق انجام شده روی 3 میلیون نفر از مشتریان بانک های مختلف بدست آمده است.

بر اساس اظهارات این شرکت، با مدل سازی روند پیر شدن افراد و تأثیر آن بر سیستم صوتی آن ها، این خطا ها می تواند تا حد زیادی رفع شود.

منبع: AmericanBanker

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5