اصلاح بخشودگی جرایم دیرکرد بانک‌ها

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه حدود ۲۶ میلیون پرونده وام‌های معوق زیر ۱۰۰ میلیون تومان در شبکه بانکی کشور وجود دارد گفت: طبق اولویت‌بندی جدید، بخشنامه بانک مرکزی اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا پورابراهیمی با تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با رییس کل بانک مرکزی گفت: مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی در سال آینده نیز تمدید می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از اصلاح بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و در توضیح بیشتر به خبرگزاری خانه ملت گفت: در جلسه امروز با حضور رییس کل بانک مرکزی موضوع اجرای تبصره ۳۵ قانون بودجه که در رابطه با بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است، در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از میزان وام های معوق زیر ۱۰۰ میلیون تومان ارائه شد که براین اساس حدود ۲۶ میلیون فقره پرونده وام را شامل می شود که ارزش این قراردادها ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است.

پورابراهیمی گفت:براساس اطلاعات مرتبط با تمدید وام هایی که معوق شده اند، سود وام های مذکور مجموعا حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان می شود که نسبت به عدد حاصل از تسعیر ارز، رقم بالایی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای برخی از بانک ها اعدادی مشخص شده در خصوص تخصیص این موضوع بحث هایی درکمیسیون انجام شد، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع لحاظ شده است.

پورابراهیمی تاکید کرد: بانک مرکزی براساس نشست امروز مقرر کرد بخشنامه خود را اصلاح کند و براساس اولویت بندی ابتدا سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰ میلیون تومان بخشیده شود و بعد اولویت های بعدی در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در خصوص بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی مجلس تمهیداتی اتخاذ کرد که این مصوبه در سال آینده نیز اجرا شود، انشاءالله در صورت تصویب شورای محترم نگهبان در سال آینده نیز بانک ها در رابطه با بخشش سود و دیرکرد جرایم وام های بانکی اقدامات لازم را انجام می دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در رابطه با بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی افزود: مردم باید از ظرفیت مصوبه مذکور استفاده کنند و علاوه بر بانک کشاورزی در بانک های ملی، سپه، تجارت و بانک های دیگر نیز این مصوبه اجرایی خواهد شد و علاوه بر کشاورزان شامل تمامی مردم می شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  +    =  74