بهره‌برداری از سامانه ملی اعتبارسنجی در سال آینده

اختصاصی/ مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتبار ایران خبرداد:

ایجاد سامانه اعتبارسنجی یک تحول عمده در رویکردهای سنتی بانک هاست و موجب می‌شود خدمات مالی توسعه یافته و هزینه های ارایه وام و اعتبارات مالی کاهش یابد

محمد جلیلی مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتبار ایران درگفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از بهره‌برداری خدمات ارزش افزوده اعتبار سنجی در سال آینده خبر داد و گفت: در واقع این سامانه محصولات اعتبار سنجی را از محصولات خام به محصولاتی تبدیل می‌کند که در تصمیم گیریها کارآرایی و اثر بخشی زیادی دارد.
وی ادامه داد:  فعالیت اصلی این شرکت به دو گروه اصلی طبقه بندی می شود که مهم‌ترین آن تاسیس یک پایگاه داده اعتباری منسجم ملی است که این پایگاه داده به دلیل ماهیت تکاملی تدریجی دارد،  در سالجاری یکی از حوزه هایی که به صورت خودکار پیشرفت خوبی داشته تکمیل پایگاه داده بود که در حال حاضر پایگاه داده قوی و پرجمعیت در کشور راه‌اندازی شده است به طوریکه برای30 میلیون شخص حقیقی و حقوقی گزارش کار اعتباری انجام می‌دهیم، همچنین در سال 95 فرایندی که در سالهای قبلی شروع شده بود تکمیل تر شده است.
جلیلی تاکید کرد: موضوع دیگر، ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان بانکها و بازار است، بنابراین شرکت مشاوره رتبه بندی اعتبار ایران مدام در حال طراحی محصولات جدید و به روز است. درست است که در سال 95 محصول جدیدی به مرحله بهره‌برداری نرسیده باشد اما در سال 96 خدمات جدیدی را ارائه خواهیم کرد.
جلیلی ادامه داد: ایجاد سامانه اعتبارسنجی یک تحول عمده در رویکردهای سنتی بانک هاست و موجب می‌شود خدمات مالی توسعه یافته و هزینه های ارایه وام و اعتبارات مالی کاهش یابد.
وی در پاسخ به این سوال که زمانی که شاخص قیمت‌ها و معادلات اقتصادی مداوم در حال نوسان است و شرایط برای مشتریان بانکی غیر قابل کنترل و پیش بینی است؛ در این شرایط اعتبار سنجی چه مفهومی دارد؟ گفت: این موضوع به دقت اعتبار سنجی باز می گردد و در چنین شرایطی اهمیت اعتبار سنجی دو چندان است . اعتبار سنجی به جهت بازگشت مجدد منابع به سیستم بانکی و صرف این منابع در جهت مفید به حال اقتصاد کشور است . صرف نظر از اعتبار سنجی ،در شرایط فعلی منطقی به نظر نمی رسد چراکه بانک‌ها نیز بر حسب وظیفه ذاتی ملکف به پرداخت تسهیلات هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه ملی اعتبارسنجی در نظام بانکی و اعتباری کشور عملیاتی شده و در حال حاضر با تجمیع اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، گمرک و بانکها و موسسات مالی و اعتباری خدمات گزارشگری اعتباری و اعتبارسنجی (رتبه اعتباری) در خصوص کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی را به نظام بانکی کشور ارایه می‌دهد.
پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  81  =  87