شهروندان از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند

سرپرست پلیس فتا استان بوشهر:

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و با اشاره به اینکه برخی از افراد سود‌جو در این فضا با ایجاد سایت‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاربران اینترنتی می‌نمایند از شهروندان بوشهری خواست از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی‌ (ENamad) خرید کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرگرد مهدی قاسمی تصریح کرد: شهروندان برای اطمینان از مجاز بودن یک سایت حتما برروی نماد الکترونیکی آن کلیک نموده و مشخصات فروشگاه مورد نظر را تا پایان معاملات نزد خود نگهداری کنند.
 
وی در ادامه به کالاهای ممنوعه در فروشگاهی اینترنتی اشاره کرد و افزود: اکثر فروشگاه‌های اینترنتی که کالاهای ممنوع در آن تبلیغ می‌گردد غیرمجاز بوده و امکان کلاهبرداری وجود دارد.
 
این مقام انتظامی با تاکید براینکه پلیس فتا مقابله با مجرمان و ناامن کنندگان فضای تجارت الکترونیک را در اولویت اقدامات خود قرار داده است، خاطرنشان‌کرد: با توجه به بررسی وضعیت پرونده‌های مربوط به حوزه کلاهبرداری‌های سایبری در این پلیس نشان دهنده دانش ناکافی اینترنتی شهروندان از فضای سایبری و تهدیدات آن می‌باشد که لازم است شهروندان قبل از استفاده از فضای مجازی آگاهی خود را در این راستا بالا ببرند.
 
سرگرد قاسمی با اعلام هشدار به کاربران اینترنت برای خریدهای اینترنتی از سایت‌های خارج از کشور، تصریح‌کرد: کاربران حتی‌الامکان اقدام به ثبت اطلاعات و یا خرید و فروش از طریق این‌گونه سایت‌ها نکنند و حداقل با مطالعه و بررسی و یا مشورت گرفتن از افراد آگاه اقدام نمایند.
 
سرپرست پلیس فتا استان بوشهر در پایان خاطرنشان ساخت: در صورتی که شهروندان در فضای مجازی  مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می‌توانند از طریق دادسرا و مراجع قضایی طرح شکایت کرده تا با هماهنگی قضایی توسط پلیس فتا رسیدگی شود؛ همچنین اگر موارد مجرمانه‌ای را مشاهده کنند می‌توانند موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارشش  کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  9