گروه هکری Shadow Brokers ابزارهای جاسوسی NSA را منتشر کرد

گروه هکری مشهور Shadow Brokers بعد از یک سال ابزار هک و اکسپلویت سازمان NSA را منتشر کرد. این ابزار ظاهراً متعلق به گروه Equation، یکی از واحدهای حمله سایبری نخبگان در NSA است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گفتنی است این گروه اطلاعات سرقتی خود را از NSA در اوت ۲۰۱۶، به مبلغ ۱ میلیون بیت کوین (حدود ۵۶۸ میلیون دلار) به حراج گذاشت. اما این حراج با شکست مواجه شد و همان‌طور که چندی پیش در خبر بازگشت گروه Shadow Brokers ذکر شد، این گروه تصمیم گرفت، ابزار هک و اکسپلویت را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و این دسته‌ها که شامل اکسپلویت و تروجان و … بودند را به‌طور جداگانه از یک تا ۱۰۰ بیت کوین در وب‌سایت‌های زیرزمینی به فروش برساند.

و حالا بعد از ماه‌ها و شکست واقعی درفروش این ابزار، به نظر می‌رسد این گروه درنهایت تصمیم گرفته است این ابزار را در اختیار همگان قرار دهد.

در همین راستا گروه Shadow Brokers رمز عبور کش‌های رمزنگاری‌شده NSA را منتشر کرد و به همه اجازه داده فایل‌های سرقتی را دانلود و مشاهده کنند. رمز این فایل‌ها در ادامه درج شده است.

CrDj”(;Va.*NdlnzB9M?@K2)#>deB7mN

گفتنی است این رمز عبور روز گذشته در پستی با نام “Don’t Forget Your Base” در یک وبلاگ منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت. پست مذکور در واقع نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ از طرف این گروه هکری بوده و حاوی دیدگاه‌های سیاسی گروه نسبت به سیاست‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد حمله هوایی به سوریه و یا حذف Steve Bannon از شورای امنیت ملی است.

یکی از محققین امنیتی تحت نام توییتری x0rz تمام فایل‌های را رمزگشایی کرده و تائید کرده بخشی از این فایل‌ها حاوی اطلاعاتی هستند که در ادامه فهرست شده است:

    فریم ورک TOAST که تیم TAO برای پاک کردن لاگ های Unix wtmp استفاده کرده است.
    ابزار ElectricSlide گروه Equation که برای جعل یک مرورگر چینی به‌کاررفته است.
    اسناد شواهدی مبنی بر دسترسی اپراتورهای NSA به شبکه GSM یکی از شرکت‌های اپراتور موبایلی مشهور پاکستانی با نام Mobilink.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  52