روند کاهش ارزش دلار ادامه دار می‌شود

روند کاهش ارزش دلار که از هفته گذشته آغاز شده، به پایان نرسیده و همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سی ان بی سی، شاخص دلار در مقابل سبد شش ارز معتبر دنیا، در بازار آسیا به مرز ۱۰۰,۴۷ واحد رسیده است که این رقم اگرچه از ۱۰۰.۰۱ واحد روز پنجشنبه بالاتر است اما همچنان کمتر از ۱۰۰.۵۰ واحدی است که در ساعاتی از روز پنجشنبه اعلام شد.

این شاخص در اوایل هفته گذشته از ۱۰۱ واحد نیز عبور کرده بود اما بعد از اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه "دلار بیش از حد در حال تقویت است"، روند نزولی را در پیش گرفت. روندی که به اعتقاد رییس بخش تبادلات ارزی آسیا و اقیانوسیه در بانک UBS ادامه خواهد داشت.

دومینیک اشنایدر با اشاره به افزایش ارزش دلار در ابتدای سال ۲۰۱۷ و رسیدن آن به بالاتر از ۱۰۳ واحد در ژانویه، گفت: با توجه به انتظاراتی که از سیاست های ترامپ می رود و همچنین بهبود اوضاع خارج از آمریکا، فکر می کنم تضعیف دلار ادامه داشته باشد. البته دلار قرار نیست به پول ضعیفی تبدیل شود بلکه ارزش آن در مبادلات کاهش خواهد یافت.

وی به دلیل تأثیری که یورو بر شاخص دلار دارد، اروپا را مقصر بخش عمده ای از تضعیف دلار دانست و افزود: به نظر ما یورو به شدت تضعیف شده است و از این رو بانک مرکزی اروپا با اتخاذ تصمیمات جدید در نیمه دوم سال جاری می تواند موجب افزایش ارزش یورو/دلار شود.

بانک مرکزی اروپا برنامه ریزی کرده است در سال جاری ماهانه ۶۰ میلیارد یورو اوراق بخرد اما کارشناسان انتظار دارند در صورت تداوم بهبود شرایط اقتصادی، این اقدام تا سال آینده و حتی زودتر متوقف شود.

در حال حاضر شاخص یورو/دلار در آسیا ۱,۰۶۲۲ واحد است اما اشنایدر پیش بینی کرده است که این رقم در شش تا ۱۲ ماه آینده به ۱.۲۰ واحد برسد.

وی با توجه به افزایش نرخ بهره در آمریکا معتقد است، این امر اثری روی پیش بینی او ندارد اما برخی از اتفاقات غیر منتظره مثل تصویب اصلاحات مالیاتی آمریکا می تواند شرایط را تغییر دهد که احتمال بسیار کمی دارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −  55  =