گفتگو با مدیر عامل شرکت آمریکایی فناوری مالی

از زمانی که کیمبال در اواخر سال گذشته مدیر عامل شرکت «پروسپر» شد، نقش او در این شرکت بیشتر عملیات محور شد. او تصمیم دارد برای پیشبرد بیشتر اهداف شرکت برنامه های جدیدی را در سال جاری پیاده سازی کند که از آن جمله می توان به افزایش مبلغ تسهیلات، نرخ سود کمتر نسبت به وام دهندگان سنتی،‌ درآمد سازی بیشتر برای سرمایه گذاران و سود آوری بیشتر اشاره کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از زمانی که کیمبال در اواخر سال گذشته مدیر عامل شرکت «پروسپر» شد، نقش او در این شرکت بیشتر عملیات محور شد. او تصمیم دارد برای پیشبرد بیشتر اهداف شرکت برنامه های جدیدی را در سال جاری پیاده سازی کند که از آن جمله می توان به افزایش مبلغ تسهیلات، نرخ سود کمتر نسبت به وام دهندگان سنتی،‌ درآمد سازی بیشتر برای سرمایه گذاران و سود آوری بیشتر اشاره کرد.

پروسپر، که یک شرکت آنلاین وام دهی فرد به فرد است،‌ بیش از ۹ میلیارد دلار وام در طول دهه گذشته برای مشتریان فراهم کرده.  این شرکت علاوه بر ارائه وامهای فرد به فرد، برای سرمایه گذاران این امکان را فراهم می کنند که بتوانند بازده مالی خوبی از سرمایه گذاری در این شرکت داشته باشند.

در ماه فوریه سال جاری  این شرکت قرار است قرارداد فروش وام دوساله ۵ میلیارد دلاری با یکی از سرمایه گذاران داشته باشد.

یک وام شخصی وامی است پر خطر و مبلغ آن معمولا بین ۱۰۰۰ دلار تا ۱۰۰ هزار دلار است و نرخ بهره آن ثابت یا متغیر است و برای مواردی همچون (خرید تجهیزات پزشکی،‌ تعمیرات منزل، ازدواج، فرزند و یا دیگر رویدادهای مهم زندگی) و یا اینکه برای پرداخت بدهی های بانکی اخذ می گردد.

در این مصاحبه با آقای کیمبال در خصوص آینده فناوری های مالی و اینکه چگونه شرکتها می توانند در زمینه وامدهی بهتر عمل کنند به گفتگو می پردازیم. همچنین کیمبال برای ما توضیح خواهد داد که چگونه کارآفرینان مشتاق می توانند از توصیه های مالی او برای پیشرفت کارشان بهره ببرند:

زاک فریدمن خبرنگار- وضعیت کسب و کار در صنعت فناوری مالی چگونه است؟

در زمان کوتاهی صنعت فناوری مالی تجربه ای تازه تر از سرعت و دسترسی راحت تر به مشتریان امور مالی ارائه کرد. مانند هر صنعت دیگری ما بعنوان یکی از شرکتها فعال به دنبال این مساله هستیم که چه چیزی پاسخگوی بازار امروز است و چه چیزی نیست. در حال حاضر فناوری مالی به خوبی جایگاه خود را در صنعت خدمات مالی پیدا کرده و مشتریان به ارزش آن پی برده اند.

 زاک فریدمن خبرنگار- در یکی دو سال آینده ما چه تغییراتی در پیشرفت فناوری مالی شاهد خواهیم بود و چه اختلالاتی مانع پیشرفت در این فضا می شود؟

برای ما خیلی جالب است که می بینیم سازمانهای مالی سنتی تمایل به مشارکت با ما دارند. در نهایت موفقیت بلند مدت این شرکتها بستگی به ارائه محصولات بهتر و سازگارتر با سیستم های دیجیتال دارد. اینگونه مشارکت ها در صورتی امکان پذیر است که شرکتهای مدرن و سنتی بتوانند در (زبان، شفافیت و فرهنگ) به درک مشترکی برسند و این بستگی به سازگاری اهدافشان با یکدیگر دارد.

در فضای وامدهی، ما اهداف متفاوتی را برای مشارکت با موسسات مالی سنتی دنبال می کنیم از جمله خرید وام از بانک بعنوان سرمایه گذار، استفاده از مدلهای ارجاعی و یا ارائه وام بعنوان نوعی خدمات.

همچنین چشم انداز روشنی از همکاری شرکتهای فناوری مالی با یکدیگر وجود دارد. بسیاری از شرکت های مالی نیز هستند که در حال بررسی دقیق فضاهای کسب و کار جدید هستند و من مطمئنم که برای اینگونه شرکتها نیز فضای بسیار خوبی از جهت سرمایه گذاری وجود دارد. ولی شرکت ما بیشتر به دنبال وارد کردن فناوری های مدرن به سیستم مالی و جمع آوری داده های مشتریان برای هر چه کوتاه کردن روند اعطای وام است.

زاک فریدمن خبرنگار- برنامه شما برای بازگشت سرمایه های اعطا شده به تسهیلات گیرندگان در سال ۲۰۱۶ چیست؟

در سال گذشته شرکت ما ذخایر مالی خوبی برای وامدهی در سال ۲۰۱۷ کنار گذاشته و همچنین توجه سرمایه گذاران مختلفی را به خود جلب کردیم. جلب نظر این سرمایه گذاران می تواند موفقیت های خوبی را برای شرکت ما رقم بزند.

ما به صورت ماهیانه برنامه مشخصی را از ماه جولای سال ۲۰۱۶ برای اعطای وام پایه ریزی کردیم و عملکرد پرتفوی وام ما بازدهی بسیار خوبی تا کنون داشته.

 

زاک فریدمن خبرنگار- بحث های زیادی پیرامون اینکه شرکتهای فناوری مالی چگونه عمل می کنند و چکونه انقلابی در صنعت مالی سنتی بوجود آورده اند وجود دارد. چه چیزی می تواند به بهبود عملکرد این شرکتها کمک کند؟

 یکی از بزرگترین چالش ها برای شرکتهای فناوری مالی درک کامل پیچیدگی های آن است که این پیچیدگی ها می تواند باعث بهبود و یا مختل شدن عملکرد شرکت شود. ساختارهای مالی پیچیده هستند و اغلب بیش از چند دهه تکامل یافته اند. فناوری باعث ساده تر کردن این امور می شود ولی نیاز است که ما بدانیم این محصولات و خدمات با چه منطقی بوجود آمده اند. ساده لوحانه است که خدمات مالی سنتی را ضعیف و فاقد هوشمندی در نظر بگیریم و یا تلاش آنها را نادیده بگیریم. بدون همدلی و درک درست، شرکتهای فناوری مالی نیز در معرض خطر اشتباهات پر هزینه هستند. در پروسپر ما همیشه در حال تحول و بهبود امکانات برای مشتریانمان هستیم و به همین دلیل باید سیستم های مالی قدیمی را دائم مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم تا بتوانیم آنها را با فضای جدید کسب و کار در صنعت فناوری مالی هماهنگ سازیم.

زاک فریدمن خبرنگار- با توجه به سابقه روشن شما در مدیریت امور مالی شرکت پروسپر (و همچنین سمت مدیرت امور مالی در «یو اس آ آ» و «فورد») چگونه سابقه مالی شما باعث شد که تبدیل به مدیر عامل موفقی شوید و این شغل چه تفاوتی با کارهای قبلی شما دارد؟

 من همیشه به دنبال این بودم که چیزی بیش از یک مدیر اسمی باشم این مساله نیازمند این است که با شغل خود شریک و نه اینکه رئیس آن باشیم. برای این کار باید علاقمند بوده و درک درستی از کسب و کار خود داشته باشیم، باید با دیگر همکاران خود مشورت کنیم و کلی نگر باشیم.

یک مدیر امور مالی فقط در مورد امور مالی مسئول است و در یک حیطه فعالیت می کند ولی باید در سایر زمینه ها نیز قدرت تحلیل داشته باشد تا بتواند پیامدهای مالی ناشی از تصمیم گیری های غلط در دیگر بخشهای سازمان را تشخیص دهد و از بروز آنها جلوگیری کند.

بعنوان یک مدیر عامل من به کلی نگری خود ادامه می دهم و فرصتی برای انعطاف پذیری در سایر بخشهای شرکت یافتم. من با مدیران مالی فوق العاده ای کار کرده ام ولی بهترین آنها کسانی بودند که مانند رهبر ارکستر در همه جای سازمان هماهنگی ایجاد می کردند.

مترجم: شکوفه برزگر ملکی

پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −  88  =