چشم به آینده و پا در گذشته

ششمین تجزیه و تحلیل سالانه به بررسی استراتژی، اولویت ها و چالش های صنعت مالی در سال ۲۰۱۷ می پردازد. با وجود دسترسی به ابزار تجزیه و تحلیل و داده ها، طبق بررسی آمار، صنعت مالی همچنان در حال سقوط به پایین است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ششمین تجزیه و تحلیل سالانه به بررسی استراتژی، اولویت ها و چالش های صنعت مالی در سال ۲۰۱۷ می پردازد. با وجود دسترسی به ابزار تجزیه و تحلیل و داده ها، طبق بررسی آمار،  صنعت مالی همچنان در حال سقوط به پایین است.

این گزارش حاصل تجزیه و تحلیل این صنعت از طریق بررسی کانالهای ارتباطی،‌ اختصاص بودجه و میزان اثربخشی بازاریابی بانکها و موسسات اعتباری است و بیش از ۲۵ پارامتر را از جمله (ملی بودن ، منطقه ای بودن،‌ مربوط به جامعه بودن و یا اعتباری بودن)  موسسات را مورد بررسی قرار می دهد.

چشم به آینده و پا در گذشته

هر سازمان مالی در تلاش است تا راهی برای تبدیل شدن به کارآمدترین و موثرترین سازمان در بازار پیدا کند. این تلاشها شامل سرمایه گذاری در فن آوری های مدرن برای پیشرفت استراتژیهای بازاریابی و همچنین تلاش در بکارگیری اطلاعات داخلی و خارجی به منظور بهبود جایگاه در نزد مشتریان، فروش ضربدری و جلب اعتماد مشتریان است.

تحقیقات امسال نشان دهنده افزایش نیاز مشتریان به پشتیبانی های مربوط به تلفن همراه،‌ نیاز به بهره گیری از محتوای تعاملی،‌ پیاده سازی فروش مبتنی بر وبسایت و رشد نام تجاری است. برای دستیابی به این اهداف بازاریابان مالی نیازمند تغییر استراتژی ها و سرمایه گذاری های خود هستند.

این تحقیقات همچنین تمرکز زیادی را بر اعضا و مشتریان جدید و افزایش شعبات نشان می دهد. متاسفانه مقایسه نتیجه تحقیقات امسال با تحققات سال گذشته نشان دهنده این موضوع است که این موسسات همچنان با عدم تعهد به تامین مالی دست و پنجه نرم می کنند.

چالش های بازاریابی مالی

بهترین راه خلاصه کردن بازاریابی مالی سال ۲۰۱۷ ،‌ نمایش چالش هایی است که بازار مالی جهانی با آن روبروست. از محدودیت های بودجه و عدم توانایی در اندازه گیری کارایی گرفته تا نبود فناوری های مورد نیاز، چالش های مهمی که بازار مالی با آن روبروست در زیر آورده ایم.

مشکل در نرخ بازگشت سرمایه

همانند سال ۲۰۱۶، بزرگترین چالش برای بازاریابان مالی توانایی اندازه گیری کارایی و اثبات نتایج آن است. تنها ۸ درصد از سازمانها مالی بر این باور بودند که این موضوع واقعا یک چالش است. برای موفقیت در هر سازمان مالی محاسبه میزان کارایی یک نیاز بنیادی است.

محدودیت منابع انسانی و نیروهای متخصص

 تقاضا برای نیروی کار واجد شرایط که درک تجزیه و تحلیل داده در سطح پیشرفته را داشته باشد و با فناوری های نوین آشنا باشد تا بتواند برای مشتری تجربه شیرین تری را ایجاد کند زیاد است.

بدون مهارت های لازم، سازمانهای خدمات مالی برای اعمال نفوذ در بازاریابی، اجرای طرح های برنامه ریزی شده و محاسبه میزان کارایی  به مشکل بر می خورند. متاسفانه تیم بازاریابی در سازمانهای مالی فاقد افراد کاملا حرفه ای هستند.

تجزیه و تحلیل ناکافی داده ها

در حالی که به نظر می رسد موسسات مالی بزرگ در مقایسه با همتایان کوچکتر خود دارای یک تیم تجزیه و تحلیل قوی هستند ولی عملا چنین نیست و هیچ موسسه ای وجود ندارد که منبع بزرگ و کاملی از تحلیلها را داشته باشد.

در واقع تنها ۱۱درصد از سازمانها عقیده داشتند که مشکلی در تجزیه و تحلیل داده هایشان ندارند و بقیه با مشکلات عدیده ای در این زمینه دستو پنجه نرم می کردند. گزارش امسال نشان دهنده عدم اطلاع از تاثیر کانالهای گوناگون تبلیغات بر مشتریان است. بخشی از این مشکل مربوط به این می شود که سازمانهای مالی انباری از داده های قدیمی دارند که هنوز هم از همانها استفاده می کنند. در حالی که بازاریابان مالی در نشست های آی تی شرکت نمی کنند، در پس این نشستها تصمیمات بزرگی گرفته می شود و ابزارهای پیشرفته ای عرضه می شوند که بازاریابان مالی از آنها بی اطلاع هستند.

عدم شخصی سازی و اتوماتیک سازی بازاریابی

این چالش در تمامی موسسات مالی در هر اندازه و وسعتی وجود داشته است. با نگاهی به سال گذشته، می بینیم که مشتریان تمایل زیادی به این دارند که موسسات مالی شناخت منحصر به فردی نسبت به آنها داشت باشند و متاسفانه می بینیم که این موسسات بودجه ناچیزی را برای برطرف کردن این نیاز مشتریان در نظر گرفته اند.

عدم اعتماد به نفس

مطالعات در حوزه بازاریابی مالی سال ۲۰۱۷ بیانگر این مطلب است که اکثر بازاریابان اعتماد به نفس کافی در رابطه با توانایی سازمان خود برای رسیدگی به چالش منحصر به فرد بازاریابی دیجیتال ندارند. این شکاف مانع دستیابی سازمان به اهداف بزرگ و فعالیت پیرامون دیجیتالی شدن سازمان می شود.

اکثر موسسات مالی مطمئن نیستند که برنامه های بازاریابی شان موثر است یا خیر و تغریبا تمام آنها در مورد امور دیجیتالی سازمان خود دچار استرس هستند.

به کجا می رویم؟

طبق تحقیقات اکثر بازاریابان مالی از وضعیت فعلی و تغییران آن در آینده آگاهی کافی دارند ولی مشکل اینجاست که آمادگی لازم برای همسو شدن با این تغییرات را در خود ایجاد نکرده اند.

مترجم شکوفه برزگر ملکی

 پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1