حمایتهای مالی انحصارگرایانه بانکها شکست استارتاپها را رقم می زند

استارتاپ ها یکی از حوزه هایی است که ایجاد کننده تحول در بازار هستند، این در حالی است که به این نیاز بازار پاسخ داده نشده است و با یک تحقیق بازاریابی میتوان ضعف شرکتهای کشور در جذب استارتاپهای حوزه ی فین تک مشاهده کرد.

سعید باجلان عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با اشاره به چالش های اصلی این حوزه گفت: استارتاپ ها یکی از حوزه هایی است که ایجاد کننده تحول در بازار هستند، این در حالی است که با یک تحقیق بازاریابی میتوان ضعف شرکتهای کشور در جذب استارتاپهای حوزه ی فین تک مشاهده کرد.
وی با شاره به حفره های قانونی و حمایتی در حوزه استارتاپها تصریح کرد: به دو نکته کلیدی در این زمینه میتوان اشاره کرد؛ نکته اول بحث سازگاری استارتاپها با قوانین و مقررات بانک مرکزی است زیرا یکی از قوانین بانک مرکزی در حوزه استارتاپهای حوزه پرداخت الکترونیک اینست که به فین تکها اجازه خلق پول و سپرده پذیری داده نمی شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: نکته دوم این است که بانکها می خواهند استارتاپها به صورت انحصاری با آنها همکاری داشته باشند و اینجا جایی است که شکست استارتاپ رقم می خورد. چراکه در هیچ کجای دنیا استارتاپی در زمینه پرداخت الکترونیک پیدا نمی شود که به کمک تنها یک  بانک عملیاتی شده باشد.
مشاور شرکت سرو آوا اذعان کرد: در وهله اول آنچه نیاز داریم استارتاپی است که در حوزه قوانین و مقررات بتواند سازگاری داشته باشد و از سویی بانک مرکزی هم همکاری کند و تسهیلاتی برای استارتاپها قایل شود
وی با بیان اینکه تیم، مهم ترین ضرورت شکل گیری استارتاپ است  و یکی از عوامل اثرگذار در ارزیابی تیم استارتاپ ، مقوله سن است گفت: از آنجا که پروژه های استارتاپی پروژه های طولانی مدت هستند بانکها باید بپذیرند که جوان گرایی یک مزیت است و جوان گرایی را مورد توجه قرار دهند.
باجلان  در پایان خاطر نشان ساخت: باید یک مدل کسب و کار ایجاد شود که با جامعه ما سازگار باشد و به جای ایجاد یک سیستم پرداخت الکترونیک کوچک به فکر کسب و کارهای بزرگ در حوزه پرداخت الکترونیک باشیم.

پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1