چالش ها و فرصت های پرداخت شرکت مبناکارت آریا در سال ۹۶

مرتضی حسینی مدیر عامل  شرکت مبنا کارت آریا در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک در مورد چالش ها و فرصت های پرداخت شرکت مبناکارت آریا در سال 96 گفت : در مورد عملکرد این شرکت 2بحث جدی وجود دارد.  یک بحث آن، انجام و برگزاری زیر ساخت های موجود فنی و غیر فنی شرکت است و در سال 95 بیشترین رسالتمان این بودکه بتوانیم زیر ساخت های فنی خود را در خصوص مسایل امنیتی ،تمامی مسائل مورد نیاز را لحاظ و فراهم کنیم و فکر می کنم در سال 96 به 100 درصد هدف خود رسیده ایم.

وی افزود: بزرگترین سند گواه این موضوع این است که از 8 دوره ارزیابی شرکت شاپرک در شاخص دسترس پذیری سوییچ و کیفیت در 6 دروه آن اول شده ایم و آخرین مجله هم چند روز پیش به دست شرکت های psp و بازار رسید که در دی و بهمن ماه سال 95 ،شرکت مبنا کارت آریا با درصد خیلی خوب و قابل قبولی از لحاظ سطح دسترس پذیری اول شد .

حسینی با اشاره به اقدامات اخیر این شرکت اظهار کرد: شرکت مبنا کارت آریا با توجه به پشتوانه نیروی انسانی متعهد و کاردان و هوشمند توانسته است به این مهم دست یابد اما برای سال 96  کاملا مصصم است که در سولوشن های جدیدی خود مانند: ان اف سی(( NFC ، ام پوز (( MPOZ و سولوشن مبتنی بر کیف پول رشد کند و در نمایشگاه امسال نیز ام پوز و کیف پول را رونمایی کرد .با این وجود به دلیل اینکه فکر می کنیم گردش بازاربه سمت سولوشن های جدید است ،ما نیز ناگزیر هستیم به سمت آن برویم و به استانداردهای دنیا آنرا نزدیک کنیم .

وی افزود:ما به واسطه بهره گیری از شرکت های پارتنر خیلی خوبی که در این کارداریم ،می توانیم اینها را آماده کردیم.از لحاظ کمیت نیز در بحث نصب دستگاه پوز و درگاه های پرداخت الکترونیک این اتفاق در حال افتادن است و امسال قصد داریم با یک پلن 450 تا 500هزار تایی پلن کنیم ،تا هم در کمیت و هم در بحث کیفیت بتوانیم خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا با بیان اینکه در بحث های جشنواره و انگیزش درمورد پذیرندگان و مشتریان نیز سولوشن های مختلفی داریم تصریح کرد: در نمایشگاه به بحث بعضی از آن ها پرداختیم و باقی آن نیز در اردیبهشت ماه پرده برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت های پرداخت برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان ناگزیر هستند به صورت روزانه و ماهانه خود را با مسائل روز دنیا بروزرسانی کنند.که در صورت انجام آن شرکت روز به روز رشد خواهد کرد و در غیر اینصورت شرکت پس رفت خواهد داشت.

حسینی صنعت پرداخت و فرصت های آن در سال جدید را اینگونه عنوان کرد: صنعت پرداخت کشور چند فصل دارد و بزرگترین چالشی که دارد، اتصال سوییچ های ایران به دنیاست .قطعا و حتما تمامی تمهیدات لازم هم از نظر فنی و هم از لحاظ امنیتی اتفاق افتاده و شرکت مبنا کارت آریا نیز در این جریان  پیشرو بوده است. علت آن نیز این است که هم سوییچ هم نرم افزار و هم سخت افزار ما یکپارچه هستند .

وی افزود: در شاپرک نیز نشان داده شده است که چالش در صنعت پرداخت این است که بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که سوییچ های ایرانی را به سوییچ های خارجی و بین المللی متصل کنیم ودر این راستا قطعا و حتما باید بر روی صنعت توریست کار کنیم و در صنعت پیمنت (payment) دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مدیرعامل مبناکارت با اشاره به  من فکر می کنم یکی از نعمت های بزرگی که از سال 90 و 91 در صنعت پرداخت کشور به دست همه رسید شاپرک بود که با یک قانون مدون و نظام وند آمد و با نظارت خیلی خوب برگزار کرد و شرکت های پی اس پی هم خودشان را به آن استاندارد رساندند. چرا که همانگونه که مطلع هستید ما  سالی 2 بار ادیت خواهیم شد و در آن ادیت ها که استاندارد بین المللی نیز دارد ،در مواردی که از لحاظ شرکت شاپرک ،مشکل داشته باشد به شرکت ها تذکر داده می شود که این اتفاق مرتفع شود و من فکر می کنم اولین چالش این است .

مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا با اشاره به دیگر چالش این شرکت اذعان کرد:چالش دیگر این است که ما بتوانیم به پرداخت های نوین رو آوریم،چرا که چون ایران و ایرانی لایق بهترین تکنولوژی های روز دنیاست اکنون دیگر بانکداری الکترونیک جوابگوی ایران نیست و باید رفته رفته به سمت پرداخت های دیجیتال رفت و این مهم  تحقق نخواهد یافت مگر اینکه تمام همیتمان بر این باشد که با سرعت و قدرت بالا به این سمت حرکت کنیم .

وی افزود: در این مورد در  ایران خیلی کارها شده است و شرکت های ممنوع کار هم در ایران از این جریان غافل نبوده و فکر می کنم این امر را با رونمایی کیف پول مبتنی بر nfc   در نمایشگاه امسال ثابت کرده است. باید دستور العمل ها و ملاحظات قانونی یک مقدار تسهیل تر شود که اگر این اتفاق با سرعت کمتری به جلو می رود دلیلش این است که قانونگذار به دنبال این است که ابتدا  شرکت ها به بلوغ فنی و امنیتی برسند و سپس به آنها مجوز کار را بدهد.این درست است اما ما نباید از این امر غافل بود که امنیت یا فنی بودن را فدای بازار شود و یا بالعکس.

حسینی ادامه داد: این ها باید در عمل با هم باشند که فکر می کنم امسال سال شکوفایی این جریان باشد که همه دوستان دست اندر کار صنعت هم ،این مهم را که امسال سال بسیار خوبی در بانکداری الکترونیک و صنعت دیجیتال خواهد بود نوید می دهند.

 

پایان پیام/

 

 

  

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  3