استقبال مشتریان از شعبه هامبورگ بانک ملی ایران

اختصاصی پایگاه خبری بانكداري الکترونیک

تحریمها موجب عقب ماندگی بانکهای ایرانی و محدودیت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن خوشامدگویی به مهمانان اروپایی گفت: در حال حاضر30 بانک ایرانی در حال فعالیت هستند که برای آنها هم اتحادیه بانک های خصوصی و هم شورای هماهنگی بانک های دولتی  وجود دارد و علاوه بر این جلسات مشترکی بین این دو اتحادیه شکل گرفته است که این جلسات زمینه ساز رقابت تنگاتنگ این دو بخش خصوصی و دولتی شده است و این یکی از دلایل پویایی نظام بانکی و نحوه خدمات رسانی به مردم است.

وی درادامه بیان کرد: بسیار مایل هستم تا نکاتی را در رابطه با تجارت ایران و اروپا مطرح کنم. بانک ملی ایران به عنوان بانکی با سابقه 90 ساله بیشترین تعداد واحدها را در خارج دارد و از دیر زمان نیز با اروپا ارتباط  عمیقی داشته است. قبل از تحریم‌ها  اعتماد عمیقی بین این بانک و بانک های دنیا وجود داشت و بانک بسیار خوشنامی بود اما تحریم موجب عقب ماندگی کشور ما شد و ارتباطات بانکی ما را به کلی قطع کرد و موجب شد که  فعالیت های ما محدود به داخل کشور شود.
حسین زاده اینطور بیان کرد:  زحمات زیادی برای رفع تحریم انجام شده است و بانک های ایرانی سعی کردند تا شفاف سازی بیشتری در این حوزه داشته باشند. با این وجود نباید فراموش کرد که بعد از تحریم‌ها فعالیت ما با بانک های اروپایی  با فاصله زیاد ما با این بانک ها همراه بود و این موضوع طبیعی است که اکنون ما فاصله استاندارد زیادی با انها داشته باشیم.  لذا بانک های کشورمان به همراه بانک مرکزی و مجلس مقررات خوبی را برای شفافیت سازی و و مقررات جدید برای استاندارد سازی هر چه بیشتر وضع کرده‌اند و این موضوع قابل ملاحظه ای است. تمامی این روندها برای بانک ملی نیز اتفاق افتاد و به تمامی واحدهای خارج از کشور نیز دستورالعمل صادر شد که استاندارد سازی خود را در حد اعلی پیاده کنند.
وی نوع نگاه سیاسی بعضی از بانک ها به روابط با بانک های ایران را نادرست خواند و گفت این یکی از مهم‌ترین دلالیلی است که موجب شده تا بانک‌های خارجی حاضر به همکاری با بانک های ایران نیستند و ما خواستار تغییر این نگاه هستیم تا بتوانیم همکاری حرفه ای مان را بانک های دنیا گسترش دهیم.
حسین زاده در ادامه از ایجاد فشار مشتریان خارج از کشور به بانک‌های خارجی به عنوان یک راهکار اساسی برای بهبود تعاملات یاد کرد و گفت: مشتریان ایرانی خارج از کشور می توانند به بانک ها برای همکاری با ایران فشار اورند و این فشار ها می توانند گشایشات قابل ملاحظه‌ای را ایجاد نماید .
حسین زاده در بخش پایانی سخنان خود از فعالیت های قابل ملاحظه شعبه بانک ملی در بین کشورهای اروپایی و به ویژه در شعبه هامبورگ المان با بانک مرکزی المان یاد کرد و  روند این اقدامات  را رو به گسترش دانست و گفت: در هر حال بانک ملی و بانک های دیگر از هر گونه از همکار ی با بانک هار اروپایی استقبال می کنند و نگاه آنها به این موضوع کاملا حرفه ای و تخصصی است و لازم است تا بانک های اروپا نیز نگاه حرفه ای به این تعاملات داشته باشند.

پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  28