باید جلوی ماجراجویی و خامی دوباره را در کشور گرفت

جهانگیری در دومین مناظره؛

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: باید جلوی ماجراجویی و خامی دوباره را در این کشور گرفت، یک لحظه رأی می دهید و آینده کشورتان را رقم می زنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اسحاق جهانگیری در پاسخ به این سؤال که کشور عزیز ما ایران امن ترین و قدرتمندترین کشور منطقه است برنامه و راهکار جنابعالی برای استمرار، استحکام و توسعه قدرت دفاعی و امنیت ملی جمهوری اسلامی چیست؟ افزود: من فکر می کنم همین بحث یعنی سیاست و فرهنگ با قدرت دفاعی کشور با هم آغشته است و اگر ما بتوانیم مسائل سیاسی و فرهنگی را خوب توضیح دهیم، بنیه دفاعی و اقتدار کشور از همین جا سرچشمه می گیرد.
وی گفت: ملت عزیز ایران، این دومین باری است که از اینجا برای مناظره با شما گفتگو می کنم چند نکته را لازم است که خدمت شما عرض کنم، یکی از مهمترین مهارت های رئیس جمهور این است که باید از چم و خم سیاست ورزی و دیپلماسی در عرصه متلاطم بین المللی به طول کامل آگاه باشد و لازمه آن صداقت با مردم است و داشتن تجربه عملی در حل مسائل ملی و دشوار بین المللی است.
جهانگیری افزود: من اصلاح طلبم، در دولت بوده ام، در مجلس هم بوده ام و بحث های کلان کشور یا در دولت انجام می گیرد یا در مجلس، دغدغه ام همیشه توسعه ایران بوده است، با این نگاه و تجربه است که می گویم با قدرت فرهنگی ایران ما باید اکنون قدرت اول منطقه بودیم چرا نیستیم؟ و در ادامه بحث باید به این نکته بپردازیم که ماشین اقتصاد و فرهنگ ایران از ته دره بیرون آمده و در مسیر توسعه قرار گرفته است و ما نیازمند این هستیم که فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را بر پایه گفتگو، مدارا، صلح و آرامش بنا نهیم.
وی ادامه داد: فرهنگ غنی ما می تواند حتی قدرتهای مهاجم مثل اسکندر و مغول را مغلوب کند، تجربه مثل برجام نشان دهنده قدرت قوی فرهنگی ماست، متأسفانه ما از این قدرت آن طور که باید استفاده نکردیم و نگاه نادرستی که غالب شد، فرهنگ را به حاشیه برد.
این نامزد انتخاباتی افزود: ناپختگی، بی تجربگی و تخصص ناکافی باعث شد که این مسائل آن طور که باید پیش نرود و ما باید فرهنگ مدارای ایرانی و فرهنگ غنی صلح طلب ایرانی را به مردم دنیا نشان دهیم که اگر این کار را انجام دهیم، اقتصاد ما هم خوب می شود، قدرت دفاعی ما هم خوب می شود، سیاست خارجی ما هم خوب می شود و اگر این کار را نکنیم ما در داخل به جان هم می افتیم.
جهانگیری گفت: برخوردهای امنیتی، محدود کننده و ضربتی و اقتصادی، ایرانیان را پژمرده می کند و من به عنوان یک ایرانی مسلمان و انقلابی به فرهنگ خودمان افتخار می کنم، احساس قدرت می کنم و باید جلوی ماجراجویی دوباره در این کشور را گرفت، باید جلوی خامی دوباره را گرفت، جایگاه ریاست جمهوری محل کارآموزی نیست، اقتصاد این مملکت و مردم کشور تحمل و حوصله تنش، دعوا و کارآموزی سیاستمداران تازه کار را ندارند.
وی افزود: مردم عزیز شما الآن دارید این مناظره را با خانواده و دوستانتان ملاحظه می کنید، هوشیار باشید، می خواهید فردای شما، فردای فرزندان شما چگونه باشد؟ محدودیت می خواهید یا آزادی؟ توسعه می خواهید یا آشفتگی؟ عزت بین المللی می خواهید یا انزوای بین المللی؟ تنش می خواهید یا آرامش؟ یک لحظه رأی می دهید آینده کشورتان را رقم می زنید.
جهانگیری در ابتدای صحبت های خود به خانواده های عزیزی که اعضای خانواده شان را در حادثه معدن آزادشهر گلستان از دست دادند تسلیت گفت و اضافه کرد: پدرم کارگر معدن بود و حال شما را درک می کنم و وقتی فرزند یا پدر یک خانواده به داخل تونل می رفت تا برمی گشت چه دلهره ای به اعضای خانواده وارد می شد و من امیدوارم که به همه خانواده های این عزیزان خداوند صبر بدهد.

رئیسی: مهمترین مولفه امنیت در کشور ما مردم هستند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین مولفه امنیت در کشور ما مردم هستند.
 حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نقد صحبت های جهانگیری مبنی بر شاخص های امنیت افزود: افزون بر رفاه ، امنیت ملی در نظام های مختلف ممکن است متفاوت باشد اما در کشور ما مهمترین مولفه امنیت ملی، مردم در صحنه هستند مردمی هستند که پای انقلاب، کشورشان و منافع کشورشان هستند و همواره آنها  با دلدادگی به خدا در صحنه بودند و توانستند اثبات کنند که مهمترین مولفه امنیت ملی در کشور هستند.
وی گفت: اگر ما از نیروهای مسلح نام می بریم، اگر از بسیج، مدافع حرم نام می بریم اینها حوزه امنیت برای کشور هستند و بخش امنیت سخت هستند اما در کنار این امنیت امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و فرهنگی تمام این انواع امنیت در کنار آن امنیت می تواند جامعه را امن کند.
رئیسی افزود: اگر به مشکلات اجتماعی توجه نشود، اگر در کشور فقر و بیکاری را شاهد باشیم و اگر در کشور شاهد باشیم دانشجویان بسیار مدرک به دستی که امروز آماده ورود به حوزه کسب و کار هستند اما فاقد زمینه کسب و کار هستند اینها می تواند زمینه های بحران ها و مشکلات امنیتی را در جامعه فراهم کند.
وی گفت: در واقع همه اینها شاخص های امنیتی هستند و بالاخره مهمترین مولفه امنیت در کشور مردم عزیز هستند و باید کاملاً به اینها توجه شود و باید امنیت را یک بسته  ببینیم نه در یک بعد خاص، ابعاد مختلف امنیت را ببینیم که همه اینها شاخص امنیت در کشور هستند.

 قالیباف : باید به جوانان فرصت دهیم
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : با همه انتقاداتی که به دولت نهم و دهم دارم اما این دو دولت علاوه بر رسیدگی به حقوق مستضعفان به جوانان بسیار اعتماد کرد. محمدباقر قالیباف در پاسخ به اظهارات آقای جهانگیری درباره سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای استمرار و استحکام و توسعه قدرت دفاعی و امنیت ملی جمهوری اسلامی دارید ؟ افزود: بحث قدرت دفاعی همان طور که قبلا هم اشاره کردم ، بسیار اهمیت دارد و دیپلماسی قدرت اگر نبود ، رشد علمی در حوزه دفاعی هم نبود و اگر این دیپلماسی نبود و شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس نبود ؛ هرگز دیپلماسی مذاکره هم نبود.
وی گفت: جناب آقای جهانگیری واقعا باید در این بخش با صداقت بیشتری سخن بگویید ؛ شما به گونه ای سخن می گویید که گویا یک طایفه خاصی هستند که ظاهرا فقط آنها درس خوانده اند و فقط آنها تخصص دارند و فقط آنها سیاست را می دانند و فقط آنها هستند که می توانند کشور را اداره کنند و بقیه یا تندند یا تندخو هستند یا بلد نیستند و لذا به اعتقاد شما اگر آنها بیایند شما را ته دره می برند.
قالیباف افزود: شما از همه بهتر می دانید که من منتقد جدی دولت نهم و دهم بودم و در مناظره قبلی گفتم که دولت نهم و دهم به مستضعفان رسید و ویژگی دیگری هم این دو دولت داشت و ان اعتماد به جوانان بود چرا که جوانانی خلاق، متدین و انقلابی را آورد که کارهای بزرگی در رشد علمی انجام دادند.
وی گفت : امروز روندی که در دولت شما است به تعبیر برادر عزیزمان اقای میرسلیم اینگونه شده است ، دیگر شما نه شرایط جسمی و نه شرایط فرصتی دارید، اینکه  برخی دنبال تجارت خودشان هستند و میلیون ها نفر هم بیکار هستند ؛ اجازه دهید فرصت را به نسل بعدی بدهیم و مطمئن باشید آنها خیلی بهتر از شما اداره می کنند.

میرسلیم : اعتبارات تحقیقاتی به نیم درصد کاهش یافته است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : در دولت یازدهم اعتبارات تحقیقاتی به زیر نیم درصد کاهش یافت در صورتیکه باید به 4 درصد می رسید.
 سید مصطفی آقامیرسلیم خطاب به جهانگیری افزود : انصافاً شعارهای زیبایی دادید اما پاسخ سؤال قرار بود درباره اقتدار ما باشد.
وی افزود: اقتدار ما مستلزم تجهیزات، اطلاعات و برتری علمی است باید به اینها  توجه کنیم. در صحنه نوآوری چگونه می خواهیم به جلو برویم؟ چه کار می خواهیم بکنیم؟
میرسلیم گفت : در صحنه رشد فناوری چه برنامه ای دارید که بتوانیم اقتدار را حفظ کنیم؟ صنایع دفاعی ما باید تقویت و پشتیبانی شود.
وی افزود : اگر امروز حرفی برای گفتن داریم در زمینه فناوری موشکی است و نگرانی امریکا هم از همین اقتدار است اقتدار ما به پشتوانه سی سال کار تحقیقاتی است که در کشور انجام گرفته است و بنده با اطلاع این را عرض می کنم مجانی به دست نیامده است.
میرسلیم اظهار داشت : کارها با شعار انجام نمی شود ، پشتیبانی نیاز دارد کسانی که دارای دانش هستند در زمینه سوخت موشکی ، پیشرانه ، سازه ، در زمینه هدایت الکترونیک باید تقویت بشوند که مستلزم حمایت دولت است.
میرسلیم افزود : اگر می خواهید پیشرفت کنید باید در این زمینه جدی باشید صرف آنکه در مورد دولت آینده شعار بدهید کفایت نمی کند بفرمایید درباره این موارد چه کار کرده اید؟ پاسخگو باشید، فرصت های مهمی را از دست داده اید بر مبنای فرصت های از دست رفته ما دیگر اعتمادی نمی توانیم به جنابعالی بکنیم با اینکه شما را دوست داریم.
کفایت نمی کند ببخشید.

 

روحانی: ایران امروز به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه مطرح است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در شرایطی هستیم که ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه از دید جهانیان مطرح است .     
حسن روحانی در دومین مناظره تلویزیونی در انتقاد به پاسخ اسحاق جهانگیری به سوال برنامه ها برای استمرار و استحکام قدرت دفاعی و امنیت ملی افزود :قدرت یک کشور از مولفه های مختلف تشکیل می شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:باید ببینیم امروز قدرت ما از چند سال پیش بیشتر یا کمتر است .
وی ادامه داد:در قدرت نظامی ، اقتصادی ،سیاست خارجی و داخلی و مسائل فرهنگی باید این موضوع بررسی شود .
نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این نکته کوچکی نیست که درباره مهمترین معضل منطقه یعنی مسئله سوریه که الان در دنیا در حال مذاکره است ایران ،روسیه و ترکیه هستند که بار اصلی را بر دوش دارند .
وی گفت:کی بوده تا حالا که در یک مذاکره مهم بین المللی ایران نقشی این چنین تاثیر گذار داشته باشد .
روحانی افزود:در طول این مدت سه سال و نیم که با 120 نفر از سران کشور های جهان ملاقات داشتم کاملا مشخص بود که جایگاه ایران تغییر کرده است .
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این ادعا که جوانان ما در دولت های قبل وضعشان بهتر بود اضافه کرد: پس چرا اشتغال وضعش صفر بود .
وی خاطرنشان کرد:با وجود قانون شرکت های دانش بنیان پس چرا هیچ اقدامی از طرف جوانان در این زمینه انجام نشد .
روحانی گفت:امروز ما می بینیم 3 هزار شرکت دانش بنیان در کشور ما فعال شده اند .
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این ها قدرت تکنولوژیکی ما است .
وی ادامه داد:امروز 100 هزار شغل در عرض دو سال گذشته در زمینه شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است .
روحانی تاکید کرد:امروز صادرات ما در بخش های مختلف بیشتر شده است .

 

 هاشمی طبا: با تدبیر رهبری امنیت ملی مان حفظ شده است

دوازدهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره با موضوع سیاسی و فرهنگی گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری ، با خون شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع حرم اقتدار و امنیت ملی ما از لحاظ مرزی حفظ شده است.
اقای هاشمی طبا گفت : بدون تردید ما اگر وارث خون شهدا هستیم باید همه ملت در این راه حرکت کنند و گداصفت خواندن آنها و توزیع پول به آنها به جای اینکه شخصیت وجودی آنها را با شهدا پیوند دهیم ، درست نیست ، از این مهم تر ما در درون تهدید جدی سرزمینی داریم.
وی گفت: پیش بینی می شود در ده سال آینده ده میلیون مهاجر به سمت شهرهای بزرگ حرکت کنند و بیش از 300 دشت ما فرونشت شود و آب های ما آلوده و از بین رفته باشد و نزاع بین قبایل مختلف دربگیرد.
هاشمی طبا افزود :‌ تا به حال سه بار لوله آبرسانی اصفهان به یزد توسط مردم نجیب اصفهان شکسته شده و در لرستان و کهکیلویه و بویر احمد درگیری هایی اینچنینی وجود دارد ، تهدید شدید امنیت داخلی از طریق تهدید سرزمینی ماست ، شخصا عقیده دارم که برنامه ششم توسعه باید همه تلاش خود را برای رفع این تهدید انجام دهد البته در همه زمینه ها باید تلاش و کوشش انجام بگیرد اما فراموش نکنیم حرف هایی مثل اینکه یک دختر 16 ساله در زیرزمین خانه اش با دیگ زودپز انرژی اتمی تولید می کند شایسته یک ملت نیست و باید حساب حرف ها و کارهای خودمان را براساس منطق و عقل پیش ببریم .
وی تصریح کرد : این نوع حرکات و رفتارها صدمات شدیدی هم به نسل جوان و هم به شخصیت درونی ملت ما زد و هم اینکه آخر و عاقبتی نداشت ، امیدوار هستم که هرآنچه درباره اقتدار ملی ما توسط محققین نظامی و علمی و دانشگاهیان ما باید به شکل عملی بخود بگیرد ، در همه زمینه ها عملی شود.

 

جهانگیری : اعتماد سازی میان بزرگان نظام روش من برای حل بحران است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : روش من برای حل بحران به اعتماد سازی میان بزرگان نظام و استفاده از همه ظرفیتهاست.
 اسحاق جهانگیری در دومین مناظره نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با موضوع سیاسی و فرهنگی افزود : تقویت بنیه دفاعی ، حضور مردم ، مسائل سیاسی و فرهنگی جزو مولفه های هر کشور است اما چون بحث امروز درباره فرهنگ وسیاست است از این مولفه بیشتر صحبت می کنم.
وی گفت : قدرت ایران در فرهنگ کشورماست اما چرخ فرهنگ با دستور و به صورت چکشی بکار نمی افتد باید اداره فرهنگ به مردم واگذار شود ، مردم مهمترین سرمایه این کشور هستند هر وقت به صحنه آمدند مشکلات را حل کردند در دفاع مقدس آمدند مشکلات را حل کردند در سال 92 به صحنه آمدند مشکلات را حل کردند.
جهانگیری گفت : مردم عزیز آیا یادتان می آید وضعیت اقتصادی ما چه بود ؟ دارو پیدا نمی شد؟ بیماران سرطانی و بیماران خاص چه عذابی می کشیدند از بی دارویی ؟ کره، شیر ، شیرخشک پیدا نمی شد ؟ سیلوهای گندم خالی بود ؟ یادتان می آید؟ مردم عزیز یادتان می آید در صف بانکها عده ای می خوابیدند تا بتوانند چند سکه خرید کنند ؟ شما می توانید مشکلات را حل کنید ، تهدیدات بزرگی بر علیه کشور بود ، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند شما به صحنه آمدید تهدیدات را از سر کشور برطرف کردید.
جهانگیری گفت : من در دوران اصلاحات دیدم اقای خاتمی با گفتگوی تمدن هایش هم به اقتصاد و هم به سیاست کشور روح داد و ایران را در دنیا درخشاند من این روزها دوباره احساس خطر می کنم ، من می دانم دو قطبی کردن جعلی جامعه به جان هم انداختن مردم چه بلایی در آینده بر سر این کشور می آورد، کشورهای همسایه را نگاه کنید سوریه ، عراق ، افغانستان ، پاکستان.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : وعده های توخالی سبب می شود مردم به کارآمدی نظام بدبین شوند این وعده ها به جایی رسید که رئیس مجلس هم گفت که این وعده ها عملیاتی نمی شود .
وی افزود : مردم عزیز امروز بار دیگر دو نگاه، دو تفکر و دو روش متفاوت برای مملکت داری برابر هم قرار گرفتند در یک طرف جریانی که سعی داشت با ماجراجویی ، جنجال آفرینی ، بگم بگم های دروغین،  خط کشی های واهی و خیال بافی ، ناپختگی و بی تجربگی خود را در سیاست داخلی و خارجی پنهان کند ، امروز ممکن است با رویکرد دیگری به صحنه بیاید ، فرار به جلو کفایت نمی کند به عقب برگردیم ، سوابق را ببینیم ، عملکردها را ببینیم ، برخوردها چگونه بوده است ،مگر در همین بیلبورد های خیابان های تهران برای خالی کردن دل ظریف و یارانش تهمت نزدند ؟ اما امروز با برجام عکس یادگاری می گیرند.
جهانگیری افزود : نگرش محدود کننده و تهدیدکننده فرهنگ ایران ؛ مهاجرت نخبگان را در پی داشته است.
وی گفت : من بعنوان مدیری که سالهای گرم و سرد را در حوزه اقتصاد چشیده ام اعتراف می کنم هر چند تلاش بسیاری شده اما هنوز راه درازی مانده است ،توانستیم ماشین اقتصاد را از دره خارج کنیم و در مسیر قرار دهیم اما هنوز به سرعت خوب نرسانده ایم ما به اتحاد تمام گروهها ، قوم ها و تفکرات سیاسی نیاز داریم از نگاه اصلاح طلبانه می گویم ما باید از همه ظرفیتها از همه زنان ، مردان ، جوانان ، بازنشستگان و همه نیروها و سرمایه های ایران استفاده کنیم ما فرزندان انقلاب هستیم ، پیگیر آرمانهای رهبرمان هستیم که همان آرمانهای امام عزیز ماست من اطمینان دارم که می توانیم با محوریت ایشان مشارکت مردم و طیف های مختلف بزرگترین چالشهای سیاسی و اقتصادی پیش روی کشور را حل کنیم.
جهانگیری گفت : من یک مدیر جهادی هستم ، جهادگرم و رهبر انقلاب در همین جلسات این دوره که سران سه قوه حضور داشتند در جلسه فرمودند که این آقای جهانگیری چپ بود و حالا اصلاح طلب است ، من از روز اول ایشان را به صداقت می شناسم من با صداقت با شما مردم صحبت کردم ما می توانیم با به صحنه آوردن همه جناحهای سیاسی کشور همه ظرفیت های کشور مدلی طراحی کنیم که آینده کشور مطمئن باشد و سایه شوم جنگ از منطقه برطرف شود ما می توانیم با این مدلی که گفتم تفاهم و گفتگوی ملی همه مسائل پیچیده و بغرنج پیش روی مردم را یک به یک حل کنیم.

 

باید به هنرمندان ازادی بیشتری داده شود

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به هنرمندان ازادی بیشتری داده شود و نباید آنها در کارهایی که انجام داده اند با محدودیت روبرو شوند .
اسحاق جهانگیری در بخش دوم دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه اش برای استفاده از ظرفیت های فرهنگی ،هنری و سینمایی افزود:فرهنگ ایرانی اسلامی سهم مهمی در اقتدار ملی دارد .
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:با قدرت فرهنگی قادر هستیم خیلی از مسائل بین المللی و داخلی  را که وجود دارد حل کنیم .
وی تاکید کرد:هنرمندان در جهت تولیدات هنری مربوط به مسائل انقلابی گام های موثری برداشتند .
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: از هیچ کس پذیرفته نیست که هنرمندی فرآیند قانونی خود برای اجرای کنسرت را طی کند و مقامی با هر شرایطی بتواند مانع برگزاری آن شود .
وی اضافه کرد:پذیرفته نیست کسی خود را از قانون بالاتر بداند و در کشور باید قانون مبنای کار باشد .
جهانگیری خاطرنشان کرد:پذیرفته نیست هنرمندی فیلمی تهیه  و مراحل را طی کند و برای اجرای فیلم با مشکل مواجه شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت به طور جدی خود را مقید می داند که هنرمندان و صاحبان اندیشه در زمینه فرهنگی بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند .
وی گفت:در اموزش و پرورش در طرح نظام آموزشی جایی که نقطه اول فعالیت های فرهنگی است مورد توجه دولت آینده خواهد بود .
جهانگیری ادامه داد:دانشگاه ها باید به عنوان مهمترین پایگاه تولید اندیشه که مدیران آینده و توسعه دهندگان از آنجا بیرون می آیند مورد توجه قرار گیرد و از آزادی کامل برای انجام فعالیت های خود برخوردار باشند.

 

جهانگیری: ایران فرصت های بی نظیری دارد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : ایران فرصت های بی نظیری دارد و باید از این فرصتها استفاده شود.
 اسحاق جهانگیری افزود: دو مطلب دارم؛ یکی اینکه در جلسه قبل آقای قالیباف گفتند درباره زباله و یکی نیز درباره شورایاری که هر دو را خلاف گفتند، ایشان گفتند از زباله برق تولید می کنیم که اکنون هشت هزار تن زباله جمع آوری می شود که فقط از 200 تن برق تولید می شود.
وی گفت: در مورد شورایاری نیز دولت مصوبه داده است که کمک کند.
جهانگیری افزود: مردم عزیز حرف ها را شنیدید، آزمودنی ها را نمی شود دوباره آزمود، به آینده باید نگاه کرد، از گذشته باید عبرت گرفت، انتخابات پیش رو عرصه میان انتخاب بد و بدتر نیست بلکه میان راه است و بیراهه.
وی گفت : حوزه توسعه ایران را ناتمام نگذارید، باید به تداوم راه بیندیشیم و از تغییر و تحول نترسیم.
این نامزد انتخاباتی افزود : نگرانی هایم را درباره آینده گفتم ، بیماری های مزمن با مسکن درمان نمی شود، ایران فرصت های زیادی دارد، فرصت های بی نظیری دارد، شما مردم به ویژه جوان هایی که برای اولین بار رأی می دهید و شما دانشجویان و دانشگاهیان عزیز و معلمان و روستائیان و عشایر، خردمندان و اندیشمندان و شما زنان و مردان و همه اقوام ایران به پای صندوق های رأی بیایید و سرنوشت انتخابات ایران را تعیین کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  7  =