سرقت اطلاعات از دستگاه پوز رستورانها در کانادا

حمله زنجیره ای هکرها با استفاده از نرم افزارهای مخرب به دستگاههای پوز رستورانهای چیپوتل و مکزیکن گریل در طول سه هفته پیاپی تا کنون ادامه دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حمله زنجیره ای هکرها با استفاده از نرم افزارهای مخرب به دستگاههای پوز رستورانهای چیپوتل و مکزیکن گریل در طول سه هفته پیاپی تا کنون ادامه دارد. چیپوتل اعلام کرد که اطلاعی از اینکه چه تعداد از کارت های پرداخت مشتریان مورد حمله قرار گرفته است در دست نیست ولی از تاریخ 24 مارس تا 28 آوریل امسال، حمله این هکر ها از سوی بیش از 2250 رستوران اعلام شده است. در کانادا تعداد انگشت شماری از رستورانها مورد این گونه حملات هکری قرار گرفته اند.

 

سرقت اطلاعاتی همچون شماره حساب و کدهای تایید داخلی توسط این بد افزار صورت می گیرد. این اطلاعات می تواند برای سرقت از حساب مشتریان و خرید از سایتهای آنلاینی که کمتر امنیت در آنها رعایت شده استفاده شوند. منشا این سرقت ها از طریق نوار مغناطیسی تعبیه شده بر روی کارت های خرید قابل ردیابی است.

رستوران ها نمی توانند به طور مستقیم به مشتریانشان در خصوص سرقت اطلاعات حسابهایشان اطلاع دهند زیرا هنگام خرید نام و آدرس آنها را جمع آوری نمی کنند. تنها راه اطلاع رسانی از طریق پایانه های فروش و وبسایت ها صورت می گیرد. به گفته تحلیل گران امنیتی، به دلیل وسعت سرقت های اطلاعات حساب در رستوران چیپولت، در صورت شکایت مشتریان، این رستوران ممکن است مجبور به پرداخت جریمه شود.

مدیر تحقیقات گروه آیته گفت در صورتی که اطلاعات شما به سرقت برود این بدان معنیست که شما در جایی پرداخت داشتید که مطابق با استاندارد نبوده است در این موارد مرکز فروش مسئول پرداخت خسارت وارده به مشتریان است. سهام رستوران چیپولت تا 480 دلار کاهش یافت.

مترجم شکوفه برزگر ملکی پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  30