بیت‌کوین ارزشمندتر از همیشه

بیت‌کوین نه قابل لمس است و نه تحت حمایت و پشتیبانی؛ با این حال اما هنوز در انجام معاملات برای بعضی افراد ارزش دارد. این ارز دیجیتالی از سال 2009 در اینترنت رایج شد و در آن زمان ارزش هر بیت‌کوین کمی کمتر از ارزش پول‌های واقعی بود. حالا اما هر بیت‌کوین ارزشی بیش از 2000 دلار دارد. هر چند بیت‌کوین در عصر دیجیتال و اینترنت جالب و مفید به نظر می‌رسد، اما ساختار ناشناخته و مرموز آن بستر مناسبی برای جرائم و حملات اینترنتی فراهم آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیت‌کوین در یک کیف پول دیجیتالی ذخیره می‌شود و می‌توان این کیف پول را روی یک هارددرایو یا موبایل هوشمند نگه داشت. پس‌انداز کردن بیت‌کوین شبیه به این است که تمام پول‌ها را بدون نگرانی و دغدغه در محلی امن نگه داریم. اگر اتفاقی برای کیف پول دیجیتالی بیفتد، احتمالا اطلاعات مربوط به پول‌ها در خطر قرار می‌گیرند. ارسال و دریافت پول با مشخص کردن مشتری یا طرف مقابل با یک آدرس بیت‌کوینی معین که هر کیف پول دیجیتالی دارد، انجام می‌شود. چند دقیقه بعد بیت‌کوین‌ها کیف پول دیجیتالی شما را ترک کرده و در کیف پول دیجیتالی طرف مقابل نمایان می‌شوند.  بیت‌کوین به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای، انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند. بیت‌کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم‌هزینه را هم فراهم می‌کند. شبکه بیت‌کوین سیستم کنترلی متمرکز ندارد و از طریق هیچ سازمان، موسسه یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود. زمان متوسط تایید هر انتقال بیت‌کوین، تقریبا 10 دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع‌رسانی شده و تمام طرف‌های معامله از آن آگاه خواهند شد.

تراکنش‌های مالی در قلب بیت‌کوین هستند و بیت‌کوین قدرتش را از بلاک‌چین‌ها (نوعی دفاتر حسابرسی دیجیتال یا دیتابیسی که تراکنش‌های مالی انجام‌شده با ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین، در آنها ثبت و نگهداری می‌شوند) می‌گیرد. شما می‌توانید اطلاعات بلا‌چین را برای هر آدرس کیف پول دیجیتالی هم نمایش بدهید. حتما لازم نیست بدانید که آن کیف پول دیجیتالی متعلق به کیست، اما به خوبی می‌دانید که درون بلاک‌چین‌ها چه چیزهایی هست، چون بلاک‌چین‌ها در واقع یک دفتر کل عمومی هستند. شاید درباره «بیت‌کوین ماینینگ» شنیده باشید؛ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که از یک کامپیوتر برای خرد کردن اعداد و ارقام برای استفاده در بلاک‌چین استفاده می‌کنید. این همان شیوه‌ای است که تراکنش‌ها از طریق آن تایید می‌شوند و در مقابل شما مقداری بیت‌کوین به‌دست می‌آورید. این شیوه بسیار راحتی برای به‌دست آوردن بیت‌کوین است، اما مشکل اینجاست که این شیوه نیاز به صرف زمان نسبتا زیادی دارد. بنابراین حالا شما به یک مزرعه سرور نیاز دارید تا از این روش بیت‌کوین‌های بیشتری به‌دست بیاورید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −  70  =