قرن ظهور بلاکچین در شرکتهای نوپا

اختصاصی

در سال آینده ما شاهد اشتیاق بسیاری از کار آفرینان هستیم تا جهشی به سمت جهان بیت کوین و بلاکچین داشته باشند. این فناوری که در حال پیشرفت است، ایده های غیر عقلانی در برخی از صنایع تبدیل به مفاهیم ملموس شده اند مقاله زیر در خصوص قرن ظهور شرکتهای بلاکچین است که در ادامه به آن می پردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بعضی از ایده های دور از ذهن، هم اکنون به شکل یک طرح عملیاتی در آمده اند و قابلیت اجرایی شدن را پیدا کرده اند، به دنبال این موفقیتها در این فناوری، کارآفرینان در حال افزایش سرمایه گذاری ها در این صنعت هستند و بازگشت سرمایه در این صنعت دو یا سه برابر نسبت به سالهای گذشته شده است.

درک متفاوتی بین دست اندرکاران و افراد غیر مرتبط وجود دارد؛ بعنوان یک قانون کلی، اقدام به ساخت کیف پول و صرافی دیجیتال اشتباه است. اگر چه سابقه شرکتهای مرتبط با تامین مالی شبکه ای تنها چند سال بیشتر نیست، ولی هر کس دست اندر کار این صنعت است، عقیده دارد که 4 سال فعالیت در بلاکچین سودمند تر از دهها سال فعالیت در بسیاری از دیگر صنایع است. کارآفرینانی که به فناوری بر پایه بیت کوین و بلاکچین باور دارند، راحت تر می توانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

برای ایجاد یک شرکت پایدار، در این جهان در حال پیشرفت با چنین سرعتی، شرکتها نیاز دارند که یک وجه تمایز کلیدی برای پیروزی در رقابت ها داشته باشند. فناوری بلاکچین، فراتر از اعتیاد به بیت کوین، پرداخت ها و زیر ساختهای مالی است.
شرکتهای جدید، در بخش های مختلفی از املاک و مستغلات و بهداشت و درمان گرفته تا سرگرمی و انرژی از این فناوری بهره می برند. غیر متمرکز بودن، محدودیتهایی دارد، اولین موج کارآفرینان در فضای بیت کوین تمرکز زدایی را به سرعت به رسمیت در آوردند.

عدم تمرکز باید همیشه وسیله ای برای رسیدن به پایان راه باشد و نه اینکه خود پایان راه باشد.
ولی حتی در با دوام ترین و درخشان ترین ایده های کسب و کار، استاندارد سرمایه گذاری در درجه اول اهمیت قرار دارد. با نگاهی به شرکتهای برتر منتشر شده در مجله وال استریت می توان دریافت که رقابت مناسب با این شرکتها تغریبا غیر ممکن است.
در جای دیگر می بینیم که بیشتر شرکتهای نوپای جدید، توسط مدیران با تجربه اداره می شوند و این رقابت را به مراتب سخت تر می کند. البته این بدان معنی نیست که کار آفرینان جوان و هکرها نمی توانند شرکتهای خوبی تاسیس کنند، بلکه به معنی سخت تر شدن کار برای آنها است.
جمع شدن متخصصان و کارکنان حرفه ای و مشاوران و سرمایه گذاران در این صنعت می تواند به طور فزاینده ای منجر به بلوغ این صنعت گردد. یافتن سرمایه گذاران و مدیران و کارکنان آگاه در این زمینه و ورود آنها به این کسب و کار کلید موفقیت آن خواهد بود.

در حال حاضر، عوامل اقتصاد کلان، هم در این صنعت و در اقتصاد جهانی، نوید آینده خوبی برای کارآفرینان است. با این حال، عوامل نشان دهنده تغییر هستند و سعود به سمت نقطه اوج از سال 2015 آغاز شده است. کسانی که دانه خود را با موفقیت رشد داده اند هم اکنون باید شاهد یک بحران باشند، این بحران می تواند برخی را به انحراف بکشد و برای برخی نیز دردناک باشد.

بعد از گذر از مرحله اول و دوم تامین مالی، شرکتهایی مانند ریپل و جم و یا کوین بیس، به خوبی بازار خود را پیدا کرده اند ولی فقط زمان است که می تواند سرنوشت آنها را رقم بزند. امید است که کارآفرینان مشتاق از شیرجه زدن در عمق بلاکچین دلسرد نشوند. بلکه آنها باید در کنار رعایت احتیاط به سمت این فنآوری فوق العاده بروند.
بلاکچین ممکن است در ابتدا اغوا کننده به نظر برسد، ولی در حقیقت یک فناوری غیر اغوا کننده است و به نظر خیلی از مردم فقط یک پایگاه داده وسیع است و بس.
پس قبل از اینکه از عرش به فرش بیافتید این مسائل را مد نظر قرار دهید و بعنوان یک سرمایه گذار با احتیاط وارد آن شوید. به دلیل اینکه قوانین نظارتی هنوز در مورد بلاکچین اعمال نشده است، نباید با دیدن افزایش فروش در این زمینه، کل سرمایه خود را وارد آن کنید. این روش تامین مالی از بین نمی رود ولی باید با احتیاط وارد آن شد.

درباره نشریه

مجله دیستربیوتد برای اطلاع رسانی به متخصصان، حامیان و فعالانی که به دنبال درک اثرات فناوری باکچین هستند منتشر می شود. این مجله مطالبی پیرامون کسب و کار، ملاحظات فنی، روشهای نظارتی پروژه هایی که آینده صنعت را شکل می دهند را منتشر می کند. تیم جهانی این مجله ترکیبی از اطلاعات مهم را با بینشی معتبر، به افراد و پروژه ها و دیدگاههایی که در پس این انقلاب دیجیتالی انتقال می دهد. مجله دیستربیوتد، توسط «بی تی سی مدیا» منشر می شود، این رسانه مجله بیت کوین و وایبیتکوین را نیز منتشر می کند. سنگ بنای این مجله را کنفرانس ها، وبینارها و جلسات تحقیقاتی متناوب تشکیل می دهند.

مترجم شکوفه برزگر ملکی

پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  7  =