چگونه از دسترسی هکرها به حساب‌های شخصی خود جلوگیری کنیم؟

امنیت حساب‌های شخصی

هکرها مدعی هستند که عکس‌های بیش از 100 هنرمند سرشناس را بدست آورده‌اند این چطور ممکن است؟ نظریه‌های زیادی وجود دارد و بعضی‌ها می‌گویند به خاطر وجود رمزهای ضعیف و سوالات امنیتی که حدس زدن آنها سریع می‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این اتفاق می‌افتد و عده‌ای هم مدعی هستند که هکرها با ایمیل تقلبی به جزییات حساب‌های هنرمندان دسترسی پیدا می‌کنند و عده‌ای نیز می‌گویند که شبکه وای‌فای  هنرمندان که از طریق آن در مسابقه شرکت کرده‌اند ایمن نبوده است ولی این یک حقیقت است که هک‌کردن اطلاعات ممکن است برای هر شرکتی اتفاق بیفتد.  
 
اقداماتی برای حفاظت از حساب‌های شخصی:

1- حساب‌های خود را با یک رمز قوی محافظت کنید

ما اغلب نگران این موضوع هستیم که‌ چگونه حساب‌های کاربری  شبکه اجتماعی خود را با یک رمز قوی ایمن کنیم.

اگر شما پسورد نداشته باشید یا از پسورد (الف.ب.ث 123 ) استفاده کنید هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، به این دلیل که هر دو ایمن نیستند. پس بهتر است حساب خود را با یک پسورد قوی محافظت کنید . پسورد قوی ترکیبی از حروف بالا و پایین، شماره‌ها و نمادهاست.
 
 

2- کلاهبرداری فیشینگ

 ایمیلی که کلاهبردارن اینترنتی اقدام به ارسال آن می‌کنند و ممکن است حتی به صورت پیامی از طرف شرکت فراهم‌کننده اینترنت، دانشگاه و حتی بانک شما ارسال گردد.

کلاهبرداری فیشینگ یا ایمیل‌های تقلبی روشی است قدیمی که بسیاری از مردم هنوز فریب آن را می‌خورند. و این اصلا دور از ذهن نیست که هنرمندان با استفاده از ایمیل‌های تقلبی اطلاعات شخصی خود را لو داده باشند. بسیاری از مردم ممکن است وحشت زده شوند وقتی ایمیلی دریافت می‌کنند که در آن نوشته است:"دسترسی  شما غیر مجازاست لطفا اطلاعات خود را در اینجا تایید کنید". بهترین روش برای گرفتار نشدن این است که از لینک‌های موجود در ایمیل‌های تقلبی استفاده نکنید و در عوض به صورت مستقیم به سایت‌های معتبر رفته و اطلاعات خود را آنجا وارد کنید.

 
3- استفاده از تایید دو مرحله‌ای

 اپل برای قوی‌تر شدن و ایمن‌کردن حساب خود این مرحله را اضافه کرد که باید تمام حساب‌های خود را در صورت امکان با تایید دو مرحله‌ای ایمن کنیم‌ و یاد بگیریم چگونه می‌توانیم تایید دو مرحله‌ای را برای ایمیل، فیس‌بوک، آی‌کلود و دراب‌باکس ایجاد کنیم.

 هرگز سایت‌های حساس و مهم را با وای‌فای غیر ایمن باز نکنید این فرضیه که وای‌فای مسابقه به وسیله هکرها هک‌شده دور از ذهن نیست و هنرمندانی که در مسابقه حضور داشتند عکس‌های سلفی خود را با استفاده از وای‌فای در توییتر و صفحه‌های شخصی خود قرار دادند. سیگنال‌های وای‌فای عمومی معمولا ایمن نیست، یکی از روش‌های مطمئن استفاده از وای‌فای داشتن وی‌پی‌ان است و یا استفاده از داده‌های تلفن همراه و وای‌فای خصوصی و رمزدار.

 

پلیس فتا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄    =  6