رشد ۱۶ درصدی تسهیلات بانکی در دولت یازدهم

حضور رئیس کل بانک مرکزی در همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی:

رئیس کل بانک مرکزی با حضور در بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی، ثبات مالی،بستر رشد اقتصاد پایدار از تلاش های بانک مرکزی در دولت دوازدهم برای ارتقای سیاست های این حوزه سخن گفت و بیان کرد: بانک مرکزی در چند سال گذشته در حوزه نرخ تورم در حمایت از تولید داخلی سیاست های مالی را اتخاذ کرده است و در این زمینه با افزایش حجم تسهیلات شبکه بانکی به ۵۷۰ هزار میلیارد رشد ۱۶ درصدی را به وجود آورده که این پیشرفت قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ولی الله سیف، عملکرد بانک مرکزی در زمینه ثبات پولی و ارزی و سلامت بانکی و کمک به فعالیت های حقیقی اقتصاد را قابل توجه  دانست و گفت: امروز می توان اذعان داشت دستاوردهای تورمی دولت یازدهم از نقطه نظر ماندگار تورم پایین بسیار قابل توجه است واین موضوع نشان‌دهنده موفقیت بانک مرکزی در این زمینه است. علاوه بر این فعالیت های دولت موجب شده تا ما شاهد رسیدن نرخ تورم به سطوح تک رقمی باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تجارب ناموفق دولت گذشته از اقدامات مفید دولت یازدهم در راستای حل و فصل و رفع مشکلات به بار آمده از دولت قبل سخن گفت و اظهار کرد: نظام بانکی در اقتصاد بانک محور ما با تنگناهای زیادی روبرو بوده است و به این خاطر است که تلاش برای ثبات مالی سرفصل اصلی بانک مرکزی در حوزه سیاستگذاری پولی و بانکی قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: ثبات در بازار ارز کارایی نظام قیمت گذاری را برای صادر کنندگان بهبود بخشیده است، متاسفانه بانک مرکزی در این سالها میراث دار تراکم‌های دهه نود و بی ثباتی ناشی از آن بوده است و عدم ثبات در قیمت نفت چالش جدی در مدیریت این بازار را ایجاد کرده است.در اصل مشکلات امروز ما کاستی های سیاستگذاری ها گذشته است.رکود در فعالیت های بخش حقیقیُ به دلیل مشکلاتی مانند‌ تحریم ها و بدهی های دولت و شرکت های دولتی در تراز نامه بانک ها از مهم ترین مشکلات ما بوده است.

وی افزود: با این وجود در دوران دوت یازدهم ، تلاش های انجام گرفته موجب تعدیل نرخ ارز شده است و بانک مرکری تلاش خواهد کرد روند تغییرات اتی نرخ ارز را در چارچوب اولویت های سیاست گذار و تشویق صادرات غیرنفتی مدیریت کند.

سیف در پیش بینی اقدامات بانک مرکزی در دولت دوزدهم اینطور بیان کرد: بانک محور بودن تامین مالی در اقتصاد ایران بعد نظارتی بانک مرکزی را حایز اهمیت کرده است بحران های اخیر کشور های توسعه یافته لزوم توجه به نظارت صحیحی بر بانک ها را نیز ضروری ساخته است و در آینده نزدیک به منظور از بین فساد، یکسان سازی نرخ ارز برای تامین ثبات اقتصادی کشور ضروری شده است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان ضمن ابراز خرسندی از شرایط کنونی نظام اقتصادی و بانکی کشور بیان کرد: با وجود ارتقای نظام بانکی، در شرایط ترسیم شده ارتقای سلامت بانکی دشوار است و این مشکل پیش از هر چیزی به هماهنگی در شبکه های اجرایی و قانون گذاری مربوط می شود با این حال تداوم اقدامات انجام شده در دولت یازدهم، سلامت بانکی بانک ها را تضمین می کند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =