اتهام اختلاس به مدیر عامل سابق شرکت ارز بیت کوین

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گزارش می دهد؛

اتحادیه اروپا گزارشی 291 صفحه ای در مورد ریسک پول شویی و تامین مالی تروریستی در بیت کوین منتشر کرده است. در این گزارش اعلام شده جرایم سازمان یافته که از بیت کوین برای پول شویی استفاده می کنند نادر هستند و دلیل آن این است که وابستگی به ارزهای مجازی برای کسب درآمد نیاز به برخی تخصص های فنی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مارک کارپلس، مدیر عامل سابق شرکت منحل شده ارز بیت کوین Mt Gox هفته آینده در توکیو محاکمه خواهد شد. اتهام او اختلاس میلیونها دلار ارز بیت کوین از پایانه های دیجیتال است. مارک کارپلس قصد دارد بی گناهی خود را ثابت کند.

شرکت Mt Gox پس از اعلام سرقت 850 هزار بیت کوین که در سال 2014 ارزش آن در حدود 480 میلیون دلار بود پلمپ شد و مدیر عامل آن مارک کارپلس در سال 2015 دستگیر شد و نزدیک به یکسال بعد به قید وثیقه آزاد شد. او ابتدا اظهار داشت که اشکالاتی در سیستم نرم افزاری بیت کوین بوجود آمده که به هکرها امکان به سرقت بردن آنها را می دهد. در حالیکه کارپلس بعدها ادعا کرد که 200 هزار بیت کوین گم شده را در کیف پول سرد که یک نوع دستگاه ذخیره سازی مانند کارت حافظه ای  که به کامپیوتر متصل نیست، یافته است. این شرکت بلافاصله پس از مفقودی بیت کوین ها اعلام ورشکستگی کرد و سرمایه گذاران خشمگین که به دنبال بیت کوین هایشان بودند را با سوالاتشان رها کرد.  

اتحادیه اروپا گزارشی 291 صفحه ای در مورد ریسک پول شویی و تامین مالی تروریستی در بیت کوین منتشر کرده است. در این گزارش اعلام شده جرایم سازمان یافته که از بیت کوین برای پول شویی استفاده می کنند نادر هستند و دلیل آن این است که وابستگی به ارزهای مجازی برای کسب درآمد نیاز به برخی تخصص های فنی دارد. با وجود این مسائل  یک شبکه خودپرداز بیت کوین شامل 50 دستگاه در ایالات متحده نصب کرده و 116 دستگاه نیز به زودی در سرتاسر این کشور نصب خواهد شد. این نشان دهنده این مساله است که جرم و جنایات سایبری نمی تواند جلوی پیشرفت فناوری را بگیرد.

 

مترجم شکوفه برزگر ملکی

پایان پیام

منبع www.finextra.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  −  77  =