معرفی ۶ ربات پرداخت دیجیتال برتر دنیا

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گزارش می دهد؛

مفهوم پرداخت دیجیتال معمولا با رباتهای متحرک در دنیای ما سنخیتی ندارد ولی در برخی موارد، رباتها عمل پرداخت صورتحساب و جابجایی اجناس خریداری شده را انجام می دهند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مفهوم پرداخت دیجیتال معمولا با رباتهای متحرک در دنیای ما سنخیتی ندارد ولی در برخی موارد، رباتها عمل پرداخت صورتحساب و جابجایی اجناس خریداری شده را انجام می دهند.

شرکت سافتبانک روباتیک در زمینه رباتهای فروشنده فعالیت بسیاری دارد، بعنوان نمونه در سال 2016 توافقنامه ای با مسترکارت و پیتزا هات برای تست روباتی که سفارش غذا را از مشتری می گرفت و پرداخت را انجام می داد منعقد کرد.

این روبات با توانایی هایی شبیه به انسان مانند صدا، دوربین برای تشخیص افراد، تشخیص حرکات فیزیکی و قدرت تجزیه و تحلیل، قادر به ایجاد تجربه ای واقعی برای مشتریان است.

این ربات قادر است در یک اتاق شلوغ بدون برخورد با افراد یا اشیاء حرکت کند. ظاهر و صدایی شبیه به انسان او باعث ایجاد حس نزدیکی در مشتری می شود. این ربات در برخی منازل ژاپنی و همچنین به صورت سرویس دهنده در فروشگاههای سافتبانک موبایل مشغول فعالیت است.

آمازون پرایم ایر

روزی می رسد که آمازون پرایم ایر ها نیز مانند وسایل نقلیه دیگر در سطح شهر عبور و مرور خواهند کرد. این مینی هواپیما ها برای رساندن بسته هایی تا وزن 5 پوند و تا فاصله 30 دقیقه به مشتریان شرکت آمازون طراحی شده اند. مشتریان به طور انتخابی می توانند از این نوع روش پستی استفاده کنند. کارمندان شرکت آمازون پس از دریافت سفارش، بسته را به روی این دستگاه می بندند و دستگاه پس از رسیدن به مقصد بسته را در مکان مورد نظر قرار می دهد و محل را بلافاصله ترک می کند.

فناوری استارشیپ

این روبات برای ارسال غذا به نقاطی با فاصله 4 مایل از رستوران استفاده می شود. غذایی که به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن موبایل سفارش داده می شود در این ربات قرار داده می شود و تنها توسط کلمه عبوری که سفارش دهنده دارد، باز می شود. سرعت حرکت این روبات 4 مایل در ساعت است.

چتبوت برای مشتریان

تمام رباتها ظاهری انسان نما ندارند. بلکه برخی از آنها مانند چتبوت مجازی هستند. این ربات برای خرید های آنلاین طراحی شده و هر زمان چیزی خریداری می شود، چتبوت اعلانی را به بانک ارسال می کند. نسخه دوم چتبوت به کاربران امکان اضافه کردن مشخصات کارت به حساب خرید فیس بوک را می دهد و کاربران به راحتی می توانند بازی های دیجیتالی و اجناس مورد نیازشان را از فروشگاه فیس بوک خریداری کنند و یا به خیریه پول بپردازند.

روباتی بهتر از انسان

دی بی سی، بزرگترین بانک سنگاپور، خودپرداز های محاوره ای که توسط هوش مصنوی حساب مشتریان را مدیریت می کند طراحی کرده. مدیر عامل این بانک گفت تشخیص صدای روبات از انسان برای کاربران با این سیستم غیر ممکن است زیرا نحوه پاسخگویی این روبات بسیار طبیعی است. این ربات حتی بهتر از یک متصدی بانک می تواند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد و امکانات بیشتری در مقایسه با یک متصدی شعبه در اختیار کاربران قرار می دهد. برای مثال اگر شما از این روبات سوال کنید که من ماه گذشته چقدر پول بابت خرید از میوه فروشی خرج کردم این اپراتور مجازی به سرعت و با دقت می تواند به شما پاسخ دهد.

فروشگاهها روباتیک

گاهی اوقات یک فروشگاه به خودی خود می تواند یک روبات باشد. شاید بزرگترین نمونه از این فروشگاهها، فروشگاه موبی باشد که یک سوپرمارکت خود گردان است.

در این سوپرمارکت که نیروی برق مصرفی خود را از انرژی خورشیدی می گیرد، مشتریان می توانند از طریق اپلیکیشن موبایل خود اجناس را خریداری کنند. قرار است به زودی اجناس فروشگاه به صورت سه بعدی به مشتریان نمایش داده شود که البته در حال حاضر این امکان وجود ندارد ولی فروشگاه می تواند تشخیص دهد که مشتریان چه اجناسی را خریداری نمودند و نحوه پرداخت آنها چگونه خواهد بود.

مترجم شکوفه برزگر ملکی

پایان پیام

منبع  paymentssource.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  39  =