شاپرك درجا نمي‌زند

گشتاسبی در گفتگو با بانكداري الكترونيك:

ممیزی شاپرک دارای دو جنبه فنی و اجرایی است که در بهبود عملکرد شرکت های پرداخت و موفقیت شرکت شاپرک موثر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اعمال ممیزی های شاپرک  صرفا جنبه فنی ندارد و گاهی کاهش رتبه شرکت های پرداخت به دلیل عدم رعایت شناسه های غیرفنی اتفاق می افتد. ممیزی شاپرک دارای دو جنبه فنی و اجرایی است که در بهبود عملکرد شرکت های پرداخت و موفقیت شرکت شاپرک موثر است.

رستم شاه گشتاسبی،  مدیر سابق یکی از شرکت‌های پرداخت در گفتگو با بانكداري الكترنيك، درباره اعمال ممیزی توسط شاپرک می گوید: ممیزی شرکت شاپرک بر پایه استانداردهای CE  اروپا انجام می شود و این اتفاق مثبتی در فرآیند پرداخت محسوب می شود. شاپرک در اعمال ممیزی ها به شرکت هایی که از جهت زمان و جنبه مالي توان کمتری داشتند فرصت می داد و با اصطلاح عامیانه تر با آن ها کنار می آمد. به طور مثال بنده در همان زمان در مواردی از شاپرک فرصت خواستم و خوشبختانه با ما همکاری کردند و ما در ادامه موارد مورد نظر آن ها را انجام دادیم.

این کارشناس در ادامه اشاره می کند: از طرفی در برخی موارد برخی از سخت گیری های شاپرک در موارد غیرفنی مانع کسب رتبه مورد نظر ما شد. به یاد دارم دستگاه های پرداخت در ابتدا قدیمی و متعلق به بانک ها بود ، به همین خاطر لوگوی بانک روی دستگاه هک شده بود و به هیچ نحوی پاک نمی شد. ما تلاش کردیم و بر چسبی روی لوگو چسباندیم ، اما متاسفانه شاپرک در این خصوصی چشم‌پوشی نمی کرد. این مثال را گفتم زیرا مواردي از اين دست هم مد نظر شاپرک قرار داشته و رتبه پایین الزاما به معنی عدم رعایت استانداردهای مربوط به بخش فنی نیست .

گشتاسبی در پایان تاکید می کند: pspها از نگاه من و خود شرکت ها در سطح کیفی بالایی قرار دارند اما از نظر شا‍‍پرک پذیرندگان باید بر اساس برخی شناسه‌ها فعالیت کند. اصلاح کدپستی یکی از همین شناسه‌ها است زیرا اگر چند psp روی یک پذیرنده قرار بگیرد این کدپستی راه شناسایی هر psp است. این مساله زمانی از معضلات شرکت های پرداخت بود اما از نظر فنی اکثر شرکت های پرداخت در وضعیت خوبی قرار دارند. شاپرک در سال ۱۳۹۱ با شاپرک در سال ۱۳۹۶ یکسان نیست و هرگز در جا نمی زند اعمال ممیزی شش ماه بعد از آغاز فعالیت شرکت شاپرک نشان یکی از عوامل بیشرفت این شرکت و حوزه پرداخت بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5