تسهیلات وام اسکان به خسارت دیدگان زلزله ملارد

به صاحبان واحد های مسکونی غیر قابل سکونت ملارد وام اسکان پرداخت خواهد شد.

رئیس شورای شهر ملارد گفت: به صاحبان واحد های مسکونی غیر قابل سکونت در دو زلزله اخیر شهرستان ملارد تسهیلات وام اسکان پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، ایرج زارع گفت: در دو زلزله اخیر که کانون اصلی ان شهرستان ملارد بود بیش از 80 درصد واحد های مسکونی در منطقه ،خسارت های جزئی و کلی در اسکلت و بنا دیده اند که برخی از این واحد ها غیر قابل اسکان است.
وی افزود: بیشترین خسارت در مجموعه 240 هکتار بافت فرسوده سرآسیاب ملارد است و براساس بررسی های صورت گرفته با گذشت چندین روز از زلزله های ملارد نزدیک به 800 خانوار به علت غیر قابل سکونت بودن منازل خود همچنان شب ها در چادر بسر می برند.
رئیس شورای شهر ملارد گفت: براساس هماهنگی های صورت گرفته با استانداری تهران و فرمانداری ملارد مقرر شده است به صاحبان این واحد های مسکونی تسهیلات وام اسکان پرداخت شود.
وی افزود: هم اکنون بیش از 30 درصد مسکن مهر صفادشت ملارد خالی از سکنه است و در برنامه ریزی ها سعی داریم تعدادی از این شهروندان را در مسکن مهر صفادشت و تعدادی دیگر را در مارلیک و اندیشه اسکان دهیم تا نسبت به ایمن سازی واحد های مسکونی خسارت دیده اقدام مناسبی صورت گیرد.
زارع از صاحب نظران و کارشناسان بافت های مسکونی کشور خواست چنانچه پیشنهادات و نقطه نظراتی در خصوص بهسازی 240 هکتار از بافت فرسوده شهر ملارد دارند به شورای شهر این شهرستان مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2