مایکروسافت در مقابل بدافزارها به‌روز شد

مایکروسافت حفره‌ امنیتی در سیستم محافظت در مقابل بدافزارها را از بین می برد.

شرکت مایکروسافت یک به‌روزرسانی منتشر کرده است تا از این طریق حفره‌ امنیتی موجود در سیستم محافظت در مقابل بدافزارها را از بین ببرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای اقتصاد، این حفره امنیتی زمانی فعال می‌شود که سیستم Malware Protection Gnine مایکروسافت نمی‌تواند یک فایل را اسکن کند و همین مساله باعث می‌شود در بخش حافظه دستگاه اختلال ایجاد شود. یک شرکت امنیتی با انتشار این خبر توضیح داد هکرها موفق شدند با استفاده از حفره امنیتی یاد شده از یک وب‌سایت برای انتشار فایل مورد نظر خود در سیستم قربانی استفاده کنند و این اتفاق زمانی صورت می‌گیرد که کاربر سایت اینترنتی آلوده را مشاهده می‌کند.

مایکروسافت در این خصوص اعلام کرد یک هکر از طریق این نقطه آسیب‌پذیر به راحتی می‌تواند فایل آلوده خود را از طریق پست الکترونیکی یا پیام‌های فوری اینترنتی اسکن شده ارسال کند تا زمانی که فایل مربوطه باز می‌شود، رایانه کاربر آلوده شود.

این شرکت همچنین اعلام کرد: «اگر نرم‌افزار ضدویروس آلوده شده به این فایل فعال شود، سیستم Malware Protection Engine مایکروسافت به‌صورت خودکار فایل‌ها را اسکن می‌کند و سپس از طریق این نقطه آسیب‌پذیر اجازه می‌دهد فایل آلوده گسترش یابد.»

در این شرایط سیستم اسکن کردن فایل‌ها در آن واحد غیرفعال می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا هکر بتواند به راحتی فایل‌های مخرب خود را وارد رایانه قربانی کند. مایکروسافت پس از آگاهی از این فایل به سرعت در مقابل آن عمل کرد و با یک به‌روزرسانی آن را از میان برداشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −    =  10