کاهش ۳۰ درصدی پرداخت ها از طریق چک تا سال ۲۰۲۰

بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی اعلام کرد؛

دی بی اس بانک بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی اعلام کرد که با استفاده از پرداخت دیجیتالی چک های شرکتی تا 30 درصد نسبت به میزان کنونی طی دو سال آینده کاهش می یابد.

دی بی اس بانک (DBS Bank) (1) بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی به تازگی اعلام کرد که با استفاده از پرداخت دیجیتالی چک های شرکتی تا 30 درصد نسبت به میزان کنونی طی دو سال آینده کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رائف لاتیف سرپرست بخش دیجیتال گروه بانکداری انستیتو DBS گفت: "طی 12 ماه گذشته این بانک شاهد افزایش پنج برابری مشتریانی بود که خواستار استفاده از پرداخت دیجیتالی در فرآیند پرداخت شان بودند."

وی افزود:"شیوه های پرداخت مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر است، بنابراین کسب و کارها برای ماندگاری باید روش پرداخت های شان را متحول کنند."

لاتیف یادآور شد:"به طور میانگین افراد مایل هستند پرداخت خود را سریع و بدون نیاز به بانک و چک دریافت کند. این در حالی است که با توجه به همه گیری تلفن همراه، چک ها می توانند سریع تر پرداخت شوند، از این رو شرکت های آینده نگر برای ماندگاری به این سمت روی می آورند. این روش نه تنها صرفه جویی در وقت را به دنبال دارد، بلکه ارایه خدمت به مشتریان هم بهتر انجام می شود."

بنا به اعلام این بانک سنگاپوری، مشتریان شرکتی به جای صدور چک، می توانند از سرویس پی ناو (PayNow) و از طریق رابط کاربردی برنامه نویسی APIs (2)، پرداخت های خود را به مشتریان خرده فروش انجام دهند.

گفتنی است، پی ناو یک سرویس انتقال دهنده پولی همتا به همتا (peer-to-peer ) است که برای مشتریان هفت بانک مجاز سنگاپوری که بیشتر معاملات خرده فروشی را انجام می دهند، قابل دسترس است.

با توجه به پورتال اطلاعات دیجیتال  OpenGov، از 10 معامله در سنگاپور شش معامله به صورت نقدی یا چک انجام می شود.

همچنین اکثر مطالبات بیمه که حدود 10 درصد از چک های شرکتی صادر شده توسط DBS در سنگاپور است، از طریق چک پرداخت می شود.

 

ترجمه: فرحناز سپهری
منبع: Business Times (BT)

https://www.businesstimes.com.sg/companies-markets/dbs-aims-for-30-reduction-in-corporate-cheque-payments-by-2020
پی نوشت:
1-: The Development Bank of Singapore Limited شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است، که به عنوان بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی محسوب می شود. دی بی اس بانک، در سال ۱۹۶۸ راه اندازی شد و شعبه مرکزی این بانک در سنگاپور قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس سنگاپور معامله می شود.
2- Application Programming Interface : اجازه برقراری ارتباط بین نرم افزارهای مختلف را آسان می کنند تا با یکدیگر ارتباط موثر داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1