تغییر ریل پرداخت

سه روند دگرگون کننده Payments در 2018

یک نسل پیش، مصرف کنندگان برای تمام اقلام خرید موردنیاز خود به مین استریت (Main Street) می آمدند و با پول نقد بهای اجناس را می پرداختند.

یک نسل پیش، مصرف کنندگان برای تمام اقلام خرید موردنیاز خود به مین استریت (Main Street) می آمدند و با پول نقد بهای اجناس را می پرداختند. از آن موقع تاکنون، بسیاری چیزها تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ماهنامه بانکداری آینده شماره 30، ورود رایانه های شخصی در منازل و راه اندازی شرکت هایی مثل آمازون، علی بابا، ای بی، در دهه 90 میلادی مصرف کنندگان را با مفهوم نوین خرید آنلاین آشنا کرد. سپس رواج وسیع گوشی های هوشمند در دهه گذشته موجب شد تا مصرف کنندگان هرجا و هروقت که بخواهند به معامله بپردازند.
فناوری، تجارت را مجددا ابداع کرده است و آنچه را مصرف کنندگان در خرده فروشی های آجری و مکان های خدمات غذایی تجربه می کردند، دگرگون کرده است. فناوی همچنین موجب تغییر نقش صنعت پرداخت در انجام تراکنش ها شده است. آنچه در ادامه می آید تلاشی است برای معرفی سه روند مهم که با ورود فناوری در حوزه پرداخت، شکل نوینی گرفته است.

ظهور اشکال نوین پرداخت
دیگر نمی توان تجارت دیجیتال را محدود به رایانه ها یا گوشی های هوشمند دانست. مجموعه ای شامل ابرازهای متصل، پوشاک، لوازم مد، و حسگرها که همه توانایی بالقوه دگرگون سازی حوزه پرداخت را دارند، به بازار آمده اند و مصرف کنندگان هم به کمک گوشی های هوشمند و اسپیکرهای بیسیم، از تایپ کردن به سمت رابط های صدایی می روند که دستیار شخصی دارند. بنابه برآورد یورومانیتور، حدود 81 میلیون اسپیکر بیسیم، مثل آمازون اکو، در سال 2017 میلادی در سراسر دنیا فروخته خواهد شد و انتظار می رود که این ابزار تا سال 2021 میلادی 84 درصد گسترش یابد.
درنتیجه، پرداخت ها در تجربه تجاری شبیه کالا می شوند. مصرف کنندگان انتظار تجربیات پرداخت آسان و ایمن را به همان درجه ای دارند که ابزارهای پرداخت قدیمی از آن برخوردار بودند. امروزه مصرف کنندگان هوشمندتر هستند و انتظارات بیشتری نسبت به گذشته دارند. مسترکارد در تلاش برای ارتقای امنیت در عصر دیجیتال، مجموعه ای از رابط های برنامه نویسی (APIs) را برای صادرکنندگان کارت ها رونمایی کرد که دیدگاهی یکپارچه برای مصرف کنندگان درباره جایگاه ذخیره کارت هایشان در تمام ابزارهای دیجیتالی فراهم خواهد کرد. مصرف کنندگان هنگام دسترسی به اپلیکیشن بانکداری موبایلی بانک صادرکننده خود، به آسانی می توانند نحوه، زمان و مکان استفاده از کارت شان را کنترل کنند. همچنین، مصرف کنندگان می توانند کارت های خود را از راه دور غیرفعال کنند یا کنترل هزینه ای آن را تنظیم کنند. بدین گونه، در واقع ابزارهای لازمه در عصر اینترنت اشیاء برای مصرف کنندگان فراهم می شود.

روز عید هوش مصنوعی
هرچند که سال هاست شرکت ها در پی گردآوری داده ها در سطح پتابایت بوده اند، واقعیت این است که درک معنای این همه حجم داده ای میسر نشده است. هوش مصنوعی، در ساده ترین تعریف، این امکان را برای نشان های تجاری (برندها) فراهم می کند که داده ها را بهتر ترکیب (معنادهی) کنند و از یافته ها برای بهبود تجربه تجاری استفاده کنند. تاریخ هوش مصنوعی که به فناوری انجام کارهایی اشاره دارد که معمولا به دست انسان ها انجام می شود، به قرن ها پیش برمی گردد. هرچند فناوری های هوش مصنوعی در دهه 1980 به استفاده تجاری رسیدند، در آستانه این قرن نوین (21) بود که روند نوظهور هوش ماشینی واقعا اوج گرفت. هم اکنون آمیزه ای از سه محرک قدرتمند یعنی رشد عظیم داده ها، شبکه های پیچیده توزیع و الگوریتم های هوشمندتر، هوش مصنوعی را به مرکز صحنه آورده اند.
در دهه آینده، هوش مصنوعی بسیاری از صنایع از جمله صنعت پرداخت را متحول می کند. مدیر یادگیری عمیق وب سرویس آمازون، دکتر مت وود، در این باره صحبت کرده است که چگونه آمازون و مشتریانش از هوش مصنوعی در زمینه هایی مانند لجستیک، شخصی سازی و جلوگیری از تقلب بهره گرفته اند. برای مثال، شرکت کپیتال وان چت بات هایی به کار گرفت تا مصرف کنندگان بتوانند به کمک آنها یک بررسی اساسی از حساب هایشان، شامل وضعیت مانده حساب و انتقال بین حساب ها، بکنند. شرکت لیبرتی موچوال با ارائه کارکردی مشابه از ریسک تقلب جلوگیری می کند. شرکت اکسپدیا یادگیری ماشینی را ارائه کرده است که مدام اطلاعات جدید گردآوری می کند و طی زمان هوشمندتر می شود و طی بازبینی های بعدی کیفیت های عالی تری فراهم می آورد. شرکت لجستیکی اینستاکارت از یادگیری ماشینی برای به یادسپاری طرح های فروشگاه مواد غذایی استفاده می کند تا کارآمدترین مسیرها را برای کارمندهای تحویگر خود فراهم کند تا مونتاژ سفارش ها را تکمیل کنند. وود می افزاید: یادگیری ماشینی دارد تبدیل به آینده رشد می شود؛ شرکت ها هرچه بیشتر در این حوزه سرمایه گذاری کنند، بیشتر رشد می کنند.

کیف پول های موبایلی چین در بازارهای غرب
طی دهه گذشته، گوشی های هوشمند در سراسر دنیا تبدیل به ابزاری بسیار حیاتی برای مصرف کنندگان شدند. چین اولین کشوری بود که پر از گوشی های موبایل شد. مصرف کنندگان چینی برای اولین بار در سال 2015 با گوشی های موبایل خود خرید بیشتری نسبت به رایانه هایشان کردند. بنا به آخرین آمارهای یورومانیتور اینترنشنال، در ابتدای سال 2016 میلادی، دوسوم خریدهای دیجیتالی با کمک موبایل انجام شده بود. بازیگرانی مثل علی پی و وی چت بسیاری از این تراکنش ها را در چین و خارج از آن انجام می دهند. با رشد قدرت مصرفی چین و بهبود همکاری های بین المللی آن، که باعث مسافرت بیشتر شهروندانش به سراسر نقاط دنیا می شود، کیف پول های چینی دارند به بازارهای غرب سرازیر می شوند. بنا به گزارش یورومانیتور اینترنشنال انتظار می رود که شهروندان چینی تا سال 2030 میلادی 225 میلیون سفر بین المللی داشته باشند و باعث افزایش 3/7 درصدی نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) طی 2016 الی 2030 شوند. علی پی، که کاربران فعالش حدود 520 میلیون تن برآورد می شوند، هم اکنون 27 پول ملی را در 30 کشور پشتیبانی می کند، و درواقع، مصرف کنندگان چینی می توانند به کمک آن با روش هایی که با آن مانوس هستند، پرداخت شان را انجام دهند. به ویژه آنکه علی پی با شماری از ارائه کنندگان پرداخت مانند فرست دیتا، وریفون، پی ورکس و استرایپ شراکت کرده است تا بتواند خارج از مرزهای چین حوزه نفوذ خود را گسترش دهد.

منبع:
https://www.forbes.com/sites/michelleevans1/2017/10/27/three-payment-trends-that-will-change-how-we-pay-in-2018/#6f2d879d6c2c

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  36