به روز رسانی گسترده جی‌میل از امروز آغاز شد

گوگل از امروز (چهارشنبه به وقت آمریکا) یکی از بزرگ‌ترین روزآمدسازی‌های جی‌میل را به مرحله اجرا درآورده است. این در حالی است که سالها از روزآمدسازی این سامانه پست الکترونیکی گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همان‌طور که بسیاری می‌دانیم، جی‌میل یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین کاربران به ویژه سیستم‌عامل اندروید است و هم اکنون بیش از یک میلیارد نفر در جهان از این سرویس استفاده می کنند.

گوگل از امروز (چهارشنبه به وقت آمریکا) یکی از بزرگ‌ترین روزآمدسازی‌های جی‌میل را به مرحله اجرا درآورده است. این در حالی است که سالها از روزآمدسازی این سامانه پست الکترونیکی گذشته است. در نسخه جدید جی‌میل، امکاناتی همچون دکمه Snooze (چرت زدن)  و نوارابزاری حاوی یک سیستم مدیریت وظایف وجود دارد. همچنین گوگل وعده داده که در هفته‌های آتی، امکانات دیگری همچون انتخاب‌های امنیتی جدید را معرفی کند.

مهمترین امکانات اضافه شده در این بروزرسانی

۱- گزینه Snooze این امکان را به کاربران می‌دهد که برخی ایمیل‌ها را برای مدتی در صندوق پستی خود پنهان کنند. مثلا اگر صندوق پستی خود را روی گوشی باز کردید و به نامه‌ای برخوردید که نیاز به پاسخ بلندتری دارد و ترجیح دادید که با کیبورد لپ‌تاپ آن پاسخ را تایپ کنید، می‌توانید آن ایمیل را مثلا تا صبح روز بعد Snooze کنید که به این ترتیب از معرض دید خارج می‌شود.

۲- گوگل همچنین گزینه پاسخ هوشمند (Smart Reply) را که در نسخه موبایل جی‌میل ارایه شده بود، به نسخه وب نیز افزوده است.

۳- یک امکان دیگر هم ارسال ایمیل‌های محرمانه است که گیرنده برای خواندن آن، باید کد مشخصی را از طریق پیام متنی ارسال کند.

۴- همچنین امکان از بین رفتن ایمیل‌ها پس از مدت زمان مشخص به امکانات سرویس صندوق پستی جی‌میل افزوده شده است.

۵- امکان دیگر هم Nudges  (سقلمه) نام دارد که یادتان می‌اندازد به ایمیل‌های خاصی جواب نداده‌اید.

لازم به ذکر است که شرکت گوگل به صورت کلی ۱۹۸ خدمت را برای مخاطبین عادی، توسعه دهندگان، کسب و کارها و زمینه‌های دیگر ارائه می‌دهد که از این میان کاربران ایرانی به ۶۷ درصد از خدمات گوگل یعنی ۱۵۳ سرویس دسترسی دارند. در واقع ۳۱ خدمت گوگل برای کشور ایران به دلیل تحریم‌های بین المللی مسدود و ۱۴ خدمت گوگل نیز در ایران از جمله یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده است. خدمات تحریم شده گوگل برای کاربران ایرانی مربوط به خدمات مالی، بانکی و یا خدماتی مربوط به توسعه دهندگان نرم افزار و صاحبان کسب و کارها است.

برای استفاده از این امکانات باید گزینه آنها را در تنظیمات جی‌میل فعال کنید. البته هنوز این امکانات برای همه کاربران فعال نشده است. 

 

منبع: غلم و فناوری

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −  59  =